دوچرخه تعادل بهترین هدیه برای نوزاد است. بیایید توضیح دهیم که چیست و چرا

دوچرخه های تعادل دوچرخه های "اشتباه" بدون پدال هستند. آنها به آرامی اما پیوسته فضای پارک ها و خیابان های شهرهای روسیه را تسخیر می کنند. #ProstoProSport به سوالات رایج در مورد حمل و نقل شیک کودکان پاسخ داد.

دوچرخه تعادل چیست؟

دوچرخه تعادل یک دوچرخه دو چرخ بدون پدال است که برای دویدن در حالت نشسته طراحی شده است. به آن velorunner، runbike، scooter دوچرخه و متعادل کننده نیز می گویند.

دوچرخه بدون پدال توسط کارل دروز در سال 1817 طراحی شد و توسط او "ماشین دونده" (به آلمانی laufmaschine) نامیده شد. اولین کاربران دوچرخه های تعادل پستچی هایی بودند که به وسیله نقلیه ای ساده و راحت برای ارسال سریع مکاتبات به گیرندگان نیاز داشتند.

در آغاز قرن بیست و یکم، دوچرخه های تعادلی تولد دوباره خود را در اروپا تجربه کردند و به نمادی از سبک زندگی سالم برای کودکان پیش دبستانی تبدیل شدند.

چرا کودک به دوچرخه تعادل نیاز دارد؟

در واقع مزایای زیادی دارد: تضمین فعالیت بدنی، تقویت عضلات، رشد توانایی های ذهنی، سرگرمی های جالب، تنوع بخشیدن به پیاده روی ها و افزایش مدت و فاصله آنها.

کودکی که روی دوچرخه تعادل سوار می شود اصول اولیه قوانین راهنمایی و رانندگی را می آموزد، آگاهانه فضای اطراف خود را درک می کند، حرکت اشیاء دیگر را کنترل می کند، چراغ های راهنمایی را درک می کند، از جاده عبور می کند، توقف می کند یا با سرعت والدینش حرکت می کند.

دوچرخه تعادل برای کودکان چه سنی مناسب است؟

سکوهای گهواره ای وجود دارد که دوچرخه تعادلی در آن وصل شده است. یک کودک از یک سالگی می تواند روی چنین طرحی تاب بخورد و روی دوچرخه تعادل بنشیند تا در حین بازی به وسایل حمل و نقل آینده عادت کند.

کودک می تواند از سن 1,5-2 سالگی، یعنی به محض اینکه شروع به راه رفتن با اعتماد به نفس خود کند، با دوچرخه تعادل حرکت کند (سوار شود). حداکثر سن 6-7 سال است؛ برای کودکان بزرگتر، دوچرخه های تعادلی با اندازه های مناسب عملا تولید نمی شود. نیازی نیست، زیرا پس از دویدن دوچرخه تعادل، در سن 4-5 سالگی، کودکان می توانند به راحتی به یک دوچرخه دو چرخ منتقل شوند.

آیا سوار کردن کودکان با دوچرخه تعادل در سنین پایین ایمن است؟

هرچه کودک هر نوع حمل و نقل یا روشی را زودتر امتحان کند، آسانتر است و سریعتر بر آن مسلط می شود. یک کودک کوچک به هیچ چیز فکر نمی کند، احساس ترس نمی کند، از افتادن نمی ترسد و بسیاری از کارها را به طور شهودی انجام می دهد.

علاوه بر این، بچه ها با یادگیری سوار شدن، می فهمند که سرعت آنها روی دو چرخ چقدر بیشتر از روی پاهای خودشان است. کدام کودک دوست ندارد سریع رانندگی کند؟

آیا کودکان کوچک از دوچرخه سواری تعادل می ترسند؟

شما باید با فشار دادن متناوب از زمین با پاهای خود روی دوچرخه تعادل حرکت کنید. دوچرخه سواری تعادل ترسناک نیست زیرا پاهای کودک همیشه سطح جاده را احساس می کند.

برخی از کودکان بلافاصله سوار دوچرخه تعادل می شوند و بدون توقف سوار می شوند. بچه های دیگر بسیار محتاط هستند و حتی بار اول روی زین نمی نشینند. گاهی اوقات کودک می تواند دو هفته یا دو ماه با دوچرخه تعادل بین پاهایش در خانه راه برود، این طبیعی است.

مهمترین چیز این است که کودک باید احساس امنیت کند: به طوری که او مطمئن باشد که می تواند در هر زمان روی هر دو پا بایستد. اجازه دهید کودک با دوچرخه تعادل راه برود، کنترل فرمان را یاد بگیرد و شروع به "اعتماد" به زین کند. چیزها را مجبور نکنید، در کارها عجله نکنید و اجازه دهید کودک تمام این مراحل را با سرعت خودش طی کند.

چرا ورزش در سنین پایین مهم است؟

در سنین پیش دبستانی (تا 7 سالگی)، کودکان تحت رشد شدید اندام ها و تغییرات اساسی در بدن قرار می گیرند.

تحرک فیزیکی به شکل گیری صحیح اسکلت، توسعه و تقویت کرست عضلانی، توسعه دستگاه دهلیزی و افزایش هماهنگی کلی کمک می کند. علاوه بر این، دوچرخه تعادل به جلوگیری از صافی کف پا کمک می کند.

چرا دوچرخه تعادل بهتر از اسکوتر است؟

بار روی عضلات پشت و پای کودک هنگام دوچرخه سواری بر خلاف اسکوتر به طور مساوی توزیع می شود.

در دوچرخه تعادل، کودک به طور متناوب از هر دو پا به عنوان پاهای هل دهنده استفاده می کند، در نتیجه ستون فقرات او خم نمی شود و عضلات بدنش به درستی رشد می کنند.

ارتوپدها و استئوپات ها توصیه می کنند از دوچرخه تعادلی به جای اسکوتر به عنوان وسیله اصلی حمل و نقل کودکان استفاده کنید. چرا؟

هنگام دوچرخه‌سواری تعادل، کودک به‌طور غیرارادی قدم‌های متقاطع یا کرال کرال برمی‌دارد. ایده ساده است: یک شانه به سمت ران پای مخالف خم می شود و برعکس، این بسیار شبیه به راهپیمایی است. این حرکات ساده به بهبود عملکرد مغز، هماهنگی و ایجاد عملکرد مناسب هر دو نیمکره کمک می کند.

به نظر می رسد مغز به طور کامل روشن می شود، از پتانسیل کامل خود استفاده می کند، نشاط کل ارگانیسم افزایش می یابد، در حالی که ماهیچه ها به درستی و هماهنگ کار می کنند.

کودک یاد می گیرد که موقعیت، محیط اطراف خود را به صورت کلی و جزئی ببیند و هم تفکر مجازی خلاقانه و هم تفکر کلامی-منطقی رشد می کند. ارزیابی مزایای این حرکات دشوار است - این کلید عملکرد صحیح و هماهنگ کل ارگانیسم است.

کجا می توان دوچرخه تعادل سوار کرد؟

هر کجا. از جایی که یک عابر پیاده می تواند عبور کند، یک دوچرخه تعادل عبور می کند. پیاده روهای شهر، کوچه های پارک، راهروهای بی پایان مراکز خرید، جنگل ها، سواحل - هیچ محدودیتی وجود ندارد.

در ابتدا ممکن است کودک در بالا رفتن از پله ها مشکل داشته باشد، اما این موضوع تجربه و کمک والدین است.

برای اسکی برف زمستانی، دوچرخه های تعادلی مجهز به اتصالات ویژه روی چرخ ها به شکل مینی اسکی هستند.

استفاده از دوچرخه تعادل برای والدین چیست؟

دوچرخه تعادلی برای والدین، علاوه بر مراقبت از سلامت کودک، راهی ثابت شده برای خروجی انرژی غیرقابل مهار کودکان است. کودک "غلت زده" آرام است، اشتهای رشک برانگیزی دارد و به خوبی به خواب می رود.

علاوه بر این، کودک سوار بر دوچرخه تعادل مستقل و متحرک است که برای پیاده روی طولانی، بازدید طولانی از مراکز خرید بزرگ و همچنین در طول تعطیلات بسیار راحت است.

دوچرخه های بالانس جمع و جور هستند، در صورت لزوم، یک فرد بزرگسال می تواند آن را به راحتی در یک دست یا با استفاده از یک بند مخصوص حمل بر روی شانه حمل کند. همچنین می توانید دوچرخه تعادل را به دسته کالسکه آویزان کنید که هنگام راه رفتن با دو یا چند کودک کوچک بسیار راحت است.

دوچرخه تعادل به راحتی در صندوق عقب هر ماشینی قرار می گیرد، حتی زمانی که ظرفیت کامل به نظر می رسد. می‌توانید در هواپیما یک دوچرخه تعادل با خود ببرید (بسیاری از خطوط هوایی به شما اجازه می‌دهند آن را در رمپ سوار شدن، درست مانند کالسکه، بررسی کنید). در یک مورد دیگر، دوچرخه تعادل را می توان مستقیماً در یک چمدان قرار داد و ابتدا چرخ ها را از آن جدا کرد.

کدام تردمیل را انتخاب کنیم؟

یک دوچرخه تعادلی صحیح و مفید، دو چرخ با لاستیک های استاندارد است که کودک را مجبور به تعادل، حفظ تعادل و مانور در حین حرکت می کند.

دوچرخه های تعادلی (گورنی) با سه یا چهار چرخ که بلافاصله موقعیت ثابت و غیرفعال را روی وسیله نقلیه برای کودک فراهم می کنند، برای رشد فیزیکی و تقویت بدن مناسب نیستند. همچنین دوچرخه‌های تعادل دو چرخ با چرخ‌های پلاستیکی بسیار پهن که به عنوان تکیه‌گاه قابل اعتماد عمل می‌کنند، نامناسب نیستند، حتی اگر کودک بدون حرکت روی زین بنشیند.

آیا وزن هنگام انتخاب دوچرخه تعادل مهم است؟

وزن دوچرخه تعادل در هنگام انتخاب آن مشخصه مهمی نیست. هنگام سواری، تفاوت بین دوچرخه تعادل نسبتا سبک و نسبتاً سنگین برای کودک احساس نخواهد شد.

همچنین مهم نیست که قاب دوچرخه تعادل از چه ماده ای ساخته شده است - دوچرخه های آلومینیومی، پلاستیکی و چوبی وجود دارد.

کدام چرخ دوچرخه تعادل بهتر است - بادی یا پلیمری؟

در مورد این موضوع بحث های زیادی وجود دارد، اما ارزش توجه به تفاوت های اصلی را دارد.

چرخ های پلیمری به علاوه: نور؛ نمی توان سوراخ کرد منهای: آنها جاده را کوسن نمی کنند. "ارزان تر" به نظر برسد؛ اندازه تا 12 اینچ

چرخ های بادی. به علاوه: سواری نرم (استهلاک)؛ ظاهر شیک؛ اندازه بزرگتر.

منهای: می توان سوراخ کرد. وزن سنگین

نکاتی برای والدین

دوچرخه تعادل را به درستی برای کودک خود تنظیم کنید.

مهمترین پارامترها ارتفاع زین و ارتفاع فرمان است. زین را طوری قرار دهید که وقتی فرزندتان روی دوچرخه تعادل می نشیند، پاهایش روی زمین صاف و زانوهایش کمی خم شده باشد. راه دیگر: داخل پای کودک را اندازه بگیرید و 2-3 سانتی متر از آن کم کنید و زین را در ارتفاع حاصل نصب کنید.

دسته را با توجه به ارتفاع زین تنظیم کنید - باید تقریباً در سطح شکم کودک باشد.

به یاد داشته باشید که کودکان به سرعت رشد می کنند و شما باید هر 2 ماه یکبار تنظیمات زین و فرمان خود را تغییر دهید.

دوچرخه سواری همیشه باید فقط با کلاه ایمنی دوچرخه انجام شود.

چرا کلاه ایمنی اینقدر مهم است؟ حتی سقوط با سرعت کم می تواند منجر به آسیب جدی به سر، ضربه مغزی یا شکستگی جمجمه شود. اول از همه باور کنید که کلاه ایمنی لازم است، ایمنی و سلامتی است.

وقتی کودک کوچک است، ممکن است تمایلی به گذاشتن جسم خارجی روی سر خود نداشته باشد. وظیفه والدین این است که در این مورد ثابت، پیگیر و دوستانه باشند.

شما می توانید در فروشگاه دقیقاً کلاه ایمنی دوچرخه را انتخاب کنید که کودک شما دوست دارد.

از کودک خود حمایت کنید، نه از دوچرخه تعادل.

بزرگسالان به طور غریزی می خواهند به کودک کمک کنند روی دوچرخه تعادل بماند و از او در برابر افتادن محافظت کنند. آن را انجام نده!

خود کودک باید هنگام حرکت دوچرخه تعادل را احساس کند تا از افتادن آن جلوگیری کند. اگر یک بزرگسال دوچرخه تعادل را زمانی که شروع به افتادن می کند در دست بگیرد، کودک به اشتباه فکر می کند که امن ترین لحظه این است که دوچرخه تعادل را به طرفین کج کند.

اگر فکر می‌کنید فرزندتان نیاز به حمایت دارد، می‌توانید او را از پشت تی‌شرت یا ژاکتش بگیرید یا به سادگی دست خود را روی پشت او بگذارید تا احساس امنیت کند.

به فرزندتان الهام دهید، به او آموزش ندهید.

دوچرخه تعادلی علاقه طبیعی را در کودک برمی انگیزد. به سادگی کودک خود را هر بار که سوار دوچرخه تعادل می شود تشویق و تحسین کنید.

در همین صفحه بمانید.

در ابتدا برای شما آسان خواهد بود که با دوچرخه تعادل با کودک خود همگام شوید. و سپس برای این واقعیت آماده باشید که برای حفظ سرعت سوارکار کوچک مجبور خواهید بود برای خود یک دوچرخه یا اسکوتر بخرید.

بررسی