نزدیکتر به بدن: انتخاب لباس زیر برای ورزش

فرقی نمی کند که فقط از دوشنبه یا اول شروع به ورزش کنید. تجهیزات بخش مهمی از آموزش است و #ProstoProSport به شما می گوید به چه لباس زیری نیاز دارید.

لباس ورزشی

به نظر می رسد که می تواند ساده تر از شورت باشد. اما نه، انواع مختلفی از لباس‌های زیر وجود دارد، و این فقط یک اولویت نیست - تنه شنا یا بوکسر.

لباس زیر ورزشی، علیرغم شباهت بیرونی آن، از نظر فناوری، مواد و عملکرد با لباس زیر روزمره متفاوت است. این با در نظر گرفتن تمام نیازهای بدن انسان در طول ورزش های فعال ساخته شده است. به طور طبیعی، همه لباس های زیر ورزشی به زنان و مردان تقسیم می شوند، اما تقسیم بندی بیشتری نیز به دسته ها وجود دارد - لباس زیر برای ورزش، لباس زیر فشرده برای ورزش و لباس زیر حرارتی برای ورزش.

ویژگی های لباس ورزشی

چه لباس زیر برای ورزش مورد نیاز است؟ ویژه. برخلاف کلاسیک، نوع ورزشی محکم‌تر به بدن می‌چسبد، به پوست اجازه تنفس می‌دهد، رطوبت اضافی را از بین می‌برد و به سرعت تبخیر می‌کند و میکروکلیمای راحت را حفظ می‌کند.

لباس زیر ورزشی از مواد خاصی ساخته شده است که شامل الیاف پلی استر، پلی آمید فوق نازک، پلی استر، پنبه با افزودن مواد مصنوعی، پنبه خالص، ویسکوز با الاستین است. الزامات اضافی بر روی مواد اعمال می شود: آنها باید از ظهور بو جلوگیری کنند، ضد حساسیت باشند و از گسترش میکروارگانیسم ها جلوگیری کنند. برای تمرینات با شدت کم (تمرینات صبحگاهی، پیاده روی، یوگا)، هر لباس ورزشی مناسب است، از جمله لباس هایی که از پارچه های طبیعی ساخته شده اند. برای ورزش های قدرتی و هوازی، بهتر است لباس زیری را انتخاب کنید که از مواد تکنولوژیکی ساخته شده باشد.

برش لباس ورزشی باید از انحنای بدن پیروی کند، راحتی را در حین تمرین فراهم کند و مانع حرکت نشود.

درزهای لباس زیر برای ورزش صاف یا مخفی می شوند تا در حین حرکات مکرر پوست را مالش یا تحریک نکنند.

لباس زیر ورزشی اغلب بدون درز است. هنگام انتخاب چنین محصولاتی، باید به تراکم و قابلیت ارتجاعی لباس زیر توجه کنید تا از نرمی بیش از حد آن جلوگیری کنید، زیرا فناوری تولید لباس زیر بدون درز همیشه تناسب کافی را روی بدن که برای تمرین لازم است، ارائه نمی دهد.

مهم است که لباس زیر ورزشی را انتخاب کنید که اندازه مناسبی داشته باشد - خیلی تنگ باعث ناراحتی و اختلال در جریان خون می شود، در حالی که خیلی گشاد دائماً به پایین می لغزد، حواس شما را از فعالیت ها منحرف می کند و پوست شما را خراب می کند.

لباس زیر برای ورزش اغلب ساده است. اما گاهی اوقات برندهایی که لباس هایی برای ورزش های شدید تولید می کنند، مجموعه های محدودی با چاپ های وحشی منتشر می کنند.

لباس های زیری وجود دارد که توسط متخصصان، پزشکان و ورزشکاران برای ورزش های خاص و با در نظر گرفتن الزامات خاص تولید می شود - این باید هنگام انتخاب در نظر گرفته شود.

از نظر ذهنی برای این واقعیت آماده باشید که لباس زیر ورزشی ارزان نیست. در عین حال، تولیدکنندگان مطرح جهان با ارائه محصولی از فناوری های پیشرفته و آخرین پیشرفت ها به شما تضمین می دهند که لباس زیر عملکردهای خود را به خوبی انجام می دهد و خواص مصرفی خود را برای مدت طولانی از دست نمی دهد. برندهای بزرگ گواهینامه های ویژه ای برای چنین محصولاتی دارند.

با استفاده زیاد، حتی باکیفیت ترین لباس های زیر می تواند از شش ماه تا یک سال استفاده را تحمل کند.

به یاد داشته باشید که پارچه های با تکنولوژی بالا نیاز به مراقبت دقیق دارند. همیشه برچسب ها و دستورالعمل های مراقبت را با دقت بخوانید؛ در صورت لزوم، مواد شوینده مخصوص بخرید. به عنوان مثال، می‌توانید با استفاده از نرم‌کننده‌های معمولی لباس‌های زیر حرارتی را از تمام ویژگی‌های آن محروم کنید، که باعث می‌شود همه زیرشلوارهای دیگرتان احساس خوبی داشته باشند.

لباس ورزشی زنانه

مهم ترین عنصر کمد اسپرت زنانه سوتین اسپرت است، زیرا لباس زیر کلاسیک توری و فریم برای تمرین کاملا نامناسب است.

قفسه سینه در هر تمرین بدنی دخیل است و مهم است که از عواقب ارتعاشات شدید عمودی و افقی آن در حین دویدن، پریدن و سایر بارها جلوگیری شود. سینه بند مناسب به حفظ شکل طبیعی سینه ها و محافظت از شما در برابر علائم کشش کمک می کند.

قانون اصلی: هر چه سینه ها بزرگتر باشند، سینه بند ورزشی باید پهن تر و متراکم تر باشد. قوانین فیزیک در اینجا اعمال می شود: سینه های بزرگ سنگین تر هستند و به راحتی کشیده می شوند، بنابراین مهم است که از آنها حمایت مناسبی داشته باشید و به آنها اجازه ندهید با لباس زیر خود "راه بروند". سینه های "بالنده" اغلب در تبلیغات محصولات و خدمات با هدف مخاطبان مرد مورد استفاده قرار می گیرند، اما در زندگی واقعی، ورزشکاران زن به این لباس های زیر درجه بندی نامناسبی می دهند که کاملاً غیر کاربردی هستند. همانطور که در یک کمپین تبلیغاتی "زنانه" گفته شد که چهره آن آنا کورنیکووا بود: "فقط توپ ها باید در زمین تنیس پرش کنند."

در حالت ایده آل، یک سوتین ورزشی باید پهن، از پارچه کشسان متراکم اما با کشش ضعیف، چند لایه، با درزهای صاف، تسمه های پهن و بدون بست باشد.

در سال‌های اخیر، تولیدکنندگان لباس‌های ورزشی شروع به تولید تجهیزات زنانه (تی‌شرت، تاپ، سوتین، تی‌شرت، لباس) با سوتین‌های ورزشی «توکار» کرده‌اند. این تصمیم موفقیت آمیز بود و از سوی بسیاری از دختران و زنان که سبک زندگی فعالی داشتند حمایت شد.

چرا لباس های فشرده؟

با افزایش فعالیت بدنی، بارهای شدید بر روی کل بدن از جمله مفاصل و رباط ها وارد می شود. لباس های فشرده دقیقاً این بارها را جبران می کنند. وظیفه رباط ها نگه داشتن مفصل در محدوده عملکردی مشخصی است. چنین لباس زیری بخشی از این کار را بر عهده می گیرد و همین کار را فقط در خارج انجام می دهد ، یک قاب الاستیک اضافی را تشکیل می دهد و همچنین از تاندون ها و رباط های مفاصل در برابر رگ به رگ شدن و آسیب های دیگر محافظت می کند.

دومین عملکرد مهم لباس های فشرده برای ورزش فشرده سازی و جلوگیری از تورم رگ ها در حین فعالیت بدنی شدید است. فشرده سازی به شما امکان می دهد بار روی قلب را کاهش دهید ، اسید لاکتیک را به سرعت از عضلات خارج کنید ، عضلات را به سرعت با اکسیژن غنی کنید ، تورم پاها را از بین ببرید و در نتیجه همه اینها تأثیر تمرین را افزایش دهید.

استدلال سوم به نفع تجهیزات فشرده سازی، افزایش کارآمدی بدن ورزشکار و کاهش مقاومت محیط خارجی است که برای مثال در دویدن، دوچرخه سواری و اسکی بسیار مهم است. بنابراین، دستاوردهای بالای تولیدکنندگان در این زمینه، فدراسیون بین‌المللی شنا را مجبور کرد استفاده از لباس‌های مرطوب را در مسابقات ممنوع کند.

جوراب، ساق، ساق، شلوار، شورت، آستین، ساق (جوراب، جوراب شلواری)، جوراب شلواری، کاپریس - انتخاب لباس زیر فشرده عالی است.

پزشکان با در نظر گرفتن این موضوع توصیه می کنند از لباس های ورزشی فشرده برای هدف مورد نظر خود استفاده کنید

ویژگی های فردی و بیماری ها اگر زخم‌ها و ساییدگی‌های باز، درماتیت آلرژیک، آسیب‌های پوستی، مشکلات رگ‌های مسدود، لخته‌های خون یا آریتمی قلبی دارید، حتماً قبل از استفاده از چنین وسایل ورزشی با پزشک مشورت کنید.

لباس زیر حرارتی

لباس زیر حرارتی برای ورزش در فضای باز وجود دارد. عملکرد اصلی این قطعه از تجهیزات ورزشی تنظیم حرارت است.

در طول فصل سرد، لباس زیر حرارتی برای صرفه جویی در گرما، حفظ گرمای بدن و استفاده از آن برای گرم کردن کار می کند. در عین حال، لباس های زیر حرارتی رطوبت را از پوست خارج می کند و گردش هوا را تضمین می کند تا بدن گرم و بخار نشود.

در تابستان لباس زیر حرارتی به دلیل تسریع در دفع عرق و تبخیر سریع آن، گرما زدایی و ایجاد شرایط راحتی را برای ورزشکار فراهم می کند.

عملکرد لباس‌های زیر حرارتی فقط در هنگام حرکت ظاهر می‌شود، این یک بخاری یا تهویه مطبوع نیست. هر چه بدن فعال تر کار کند، لباس زیر حرارتی فعال تر عمل می کند.

فراگیر - عمومی - کلی

بنابراین چه نوع لباس زیر برای ورزش مورد نیاز است؟ شما بسته به فعالیت های خود، شدت آنها، ساختار بدن، وضعیت سلامتی و اهدافی که برای خود تعیین می کنید، تصمیم می گیرید.

انواع لباس زیر اسپرت را می توان به صورت جداگانه خریداری کرد و به صورت تکی یا چند لایه استفاده کرد. و می توانید مدل هایی را بیابید که عملکردهای مختلفی را با هم ترکیب می کنند - لباس زیر و لباس زیر حرارتی، لباس زیر و لباس زیر فشرده، لباس زیر فشرده سازی و حرارتی.

  • لباس زیر به جای ورزش لایف هک

اگر هنوز به ورزش کردن نرسیده‌اید، اما می‌خواهید اسپرت به نظر برسید، لباس‌های اصلاحی برای مردان وجود دارد که برای خلاص شدن از شر «شکم آبجو» طراحی شده‌اند. رایج ترین شلوارهای لاغری و اصلاحی مردانه، کمربند یا گزینه های ترکیبی حاوی این دو جزء. متناسب با بدن هستند و زیر لباس دیده نمی شوند. اصل ساخت یک کرست است، لباس زیر از پارچه متراکم با دنده یا استخوان سخت دوخته می شود. هدف از کرست ایجاد یک سیلوئت زیبا است. پوشیدن این لباس را نمی توان راحت ترین لباس نامید، اما دور کمر و حالت بدن شما در بهترین حالت خود خواهد بود. اگر می خواهید شکم شش تکه واقعی و شکمی صاف داشته باشید، باید در باشگاه سخت کار کنید.

بررسی