"بیگ سیکس": قدیمی ترین باشگاه های انگلیس

#ProstoProSport در مورد باشگاه هایی صحبت می کند که در خاستگاه فوتبال انگلیس قرار داشتند.

لیست تیم های مطرح انگلیس در سال های اخیر تغییری نکرده است. 6 باشگاه لیگ برتری امروز در کانون توجه قرار دارند، اما هیچ یک از آنها خاستگاه پدیده ای نبودند که به فوتبال انگلیس تبدیل شده است.

در میان شش باشگاه اول تاریخ تقریباً هیچ نام بزرگی وجود ندارد و برخی از نام‌ها برای بینندگان لیگ برتر کاملاً ناشناخته هستند.

شماره 6. استوک سیتی

در سال 1863 تاسیس شد. او یکی از بنیانگذاران لیگ فوتبال در سال 1888 بود.

در چند فصل گذشته همه چیز برای پاترز بسیار بد بوده است و تیم هنوز نمی تواند خود را با زندگی در چمپیونشیپ وفق دهد. تنها دلیل غرور: پس از سقوط ناتس کانتی از لیگ 2، استوک قدیمی ترین باشگاه در لیگ فوتبال شد، یعنی قدیمی ترین باشگاه در بین حرفه ای های فعال.

نام اصلی باشگاه نماینده شهر استوک آن ترنت استوک رامبلرز بود. در سال 1878 نام به سادگی به "استوک" تغییر یافت. در سال 1925، پس از اعطای وضعیت شهری به استوک آن ترنت، این باشگاه به استوک سیتی تبدیل شد.

استوک بزرگترین نام در این لیست است. از سال 2008 تا 2018 پاترها در لیگ برتر بازی کردند و در سال 2011 به فینال جام حذفی رسیدند. تنها جام جدی در تاریخ استوک قهرمانی در جام اتحادیه در فصل 1971/72 بود.

باشگاه می تواند به خود ببالد که دو برنده توپ طلا در زمان های مختلف در فهرست خود بازی کرده اند: سر استنلی متیوز و مایکل اوون. سفالگرها همچنین با دو تا از بهترین دروازه بان های تاریخ فوتبال انگلیس نماینده داشتند. گوردون بنکس ده سال را با استوک گذراند و پیتر شیلتون سه فصل بازی کرد.

شماره 5. "ناتز شهرستان"

این باشگاه در سال 1862 تاسیس شد. او یکی از بنیانگذاران لیگ فوتبال در سال 1888 بود.

نوتس کانتی مشهورترین باشگاه ناتینگهام نیست، اما سرخابی ها چیزهای زیادی برای افتخار کردن دارند. آنها در سطوح مختلف لیگ فوتبال از زمان شروع آن تا می 2019 رقابت کردند، زمانی که ناتس کانتی برای اولین بار در تاریخ خود از دسته چهارم سقوط کرد. هیچ کس در تاریخ فوتبال انگلیس بیشتر مسابقات لیگ برتر فوتبال را انجام نداده است.

بزرگترین دستاورد تاریخ سرخابی ها قهرمانی در جام حذفی در سال 1884 بود. سه سال قبل آنها نیز فینالیست شده بودند. آخرین باری که ناتس کانتی در جمع نخبگان فوتبال انگلیس بازی کرد در فصل 1983/84 بود.

مدیران باشگاه زمانی شامل متخصصان مشهوری چون سم آلاردایس، هوارد کندال، نیل وارناک و هوارد ویلکینسون بودند.

شماره 4. "شهر ورسکوپ"

در سال 1861 تاسیس شد.

این باشگاه نماینده شهر وارسکوپ در ناتینگهام شایر است. او هرگز در تاریخ در سطح لیگ فوتبال بازی نکرده است.

از سال 1892 تا 1899، وارسکوپ در لیگ فوتبال شفیلد و منطقه و سپس در لیگ میدلند بازی کرد. در سال 1968، ببرها به یکی از بنیانگذاران لیگ برتر شمالی تبدیل شدند که شامل سه بخش بود. اصلی ترین در رتبه هفتم در فوتبال انگلیس در نظر گرفته می شود و دو نفر دیگر هشتم هستند.

در فصل 2018/19، وارسکوپ قهرمان لیگ مناطق شمالی شرق (نهمین لیگ برتر) شد و به لیگ برتر شمال بازگشت.

ببرها یک بار در تاریخ خود توانستند به دور سوم جام حذفی (فصل 1954/55) برسند. در آنجا تیم با حداقلی به سویندون باخت.

شماره 3. "حلم"

در سال 1860 تاسیس شد.

این باشگاه نماینده کراس پول، حومه شفیلد است. منشا آن به سال 1804 برمی گردد، زمانی که باشگاه کریکت هالام تشکیل شد. این نمایندگان آن بودند که تصمیم گرفتند در واکنش به ظهور یک تیم فوتبال در شفیلد، یک تیم فوتبال تشکیل دهند.

هالام دارای تاریخ غنی است. او برنده اولین جام در فوتبال جهان است. در سال 1867 این باشگاه برنده جام یودان شد که چهار سال قبل از تأسیس جام حذفی در شفیلد برگزار شد. استادیوم سندی گیت رود در کتاب رکوردهای گینس به عنوان قدیمی ترین استادیوم جهان ثبت شده است. این بازی در سال 1804 ساخته شد و از آن زمان بود که بازی کریکت در آنجا شروع شد. اولین مسابقه فوتبال در Sandygate در سال 1860 برگزار شد. این ورزشگاه می تواند تا 700 نفر را در خود جای دهد و آنها با حفظ اهمیت تاریخی آن، هیچ چیزی را در باشگاه تغییر نمی دهند.

هالام در حال حاضر در لیگ مناطق شمالی شرق، نهمین لیگ برتر بازی می کند.

شماره 2. "سرگردان کری"

در سال 1860 تاسیس شد.

این باشگاه نماینده بروملی، شهری در لندن بزرگ است، و بنابراین می توان آن را قدیمی ترین تیم فوتبال در منطقه پایتخت دانست.

Cray Wanderers همراه با ساخت خطوط راه آهن در اطراف لندن متولد شد. کارگران میهمان که در روستای سنت ماری کرای زندگی می کردند در اوقات فراغت خود فوتبال بازی می کردند و به این ترتیب یک تیم تشکیل دادند. اولین مسیری که آنها در مسابقات قهرمانی لندن در آن شرکت کردند، بعداً به قبرستان تبدیل شد.

این تیم در مسابقات پایتخت بریتانیا به موفقیت دست یافت و یکی از بنیانگذاران لیگ فوتبال کنت کانتی بود. Cray Wanderers بین سال های 1895 تا 1907 یک تیم حرفه ای در نظر گرفته می شد. این باشگاه همچنین از نزدیک با وولویچ آرسنال کار کرد و استعدادهای خود را برای آنها فراهم کرد.

کری واندررز در حال حاضر نماینده لیگ Isthmian است که در سطح هفتم هرم فوتبال انگلیس قرار دارد.

شماره 1. "شفیلد"

در سال 1857 تاسیس شد.

هر از گاهی آنها سعی می کنند موقعیت شفیلد را به عنوان قدیمی ترین باشگاه جهان به چالش بکشند، اما بی فایده است. این عنوان به طور رسمی توسط فدراسیون فوتبال و فیفا به رسمیت شناخته شده است. در سال 2004، شفیلد نیز نشان شایستگی را از فدراسیون جهانی فوتبال دریافت کرد و پس از رئال مادرید دومین باشگاهی بود که چنین جایزه ای را دریافت می کند.

شفیلد توسط ناتانیل کرزویک و ویلیام پرست تأسیس شد و در همان سال 1857 قوانین شفیلد را صادر کردند - اولین قانون از این قبیل در تاریخ فوتبال. شش سال بعد، اتحادیه فوتبال قوانین خود را منتشر کرد و تا سال 1877 آنها به موازات یکدیگر وجود داشتند. تیم‌های شفیلد و لندن می‌توانند به طور متناوب با یکی از آنها بازی کنند. سپس اولین تصمیم گرفتند که قوانین خود را کنار بگذارند و گزینه پایتخت را بپذیرند.

در سال 1860، هالام متولد شد و با شفیلد آنها اولین رقابت باشگاهی در فوتبال را سازمان دادند. با اشاره به همان قوانین بازی شفیلد در سال 1857، آن ​​را "دربی قوانین" نامیدند.

شفیلد هرگز به حرفه ای ها نرسید. بزرگترین دستاورد این باشگاه قهرمانی در جام حذفی آماتور در سال 1904 بود. در کل جام حذفی، این تیم تنها دو بار در تاریخ به دور چهارم رسیده است.

شفیلد در حال حاضر در دسته اول جنوب شرق لیگ برتر شمال، در سطح هشتم هرم فوتبال انگلیس بازی می کند.

در گذشته بازیکنانی که در سطح بالای لیگ ظاهر می شدند برای این باشگاه بازی می کردند. به عنوان مثال، در سال 2008، متیو لاتون، مدافع فعلی برنلی به صورت قرضی برای شفیلد بازی کرد.

بررسی