ژیمناستیک برای مفاصل: غمگین نباشید، کرچ کنید!

#ProstoProSport به شما می گوید که چگونه بدون احساس درد یا ناراحتی هنگام حرکت انعطاف پذیر بمانید.

تست ارتوپدی

تست ارتوپدی

ژیمناستیک برای مفاصل: 10 دقیقه برای سلامتی و طول عمر.

تمرینات ساده به شما امکان می دهد وضعیت مفاصل خود را ارزیابی کنید. آنچه باید انجام شود:

  • چانه خود را به سینه خود لمس کنید و سپس سر خود را به عقب خم کنید.
  • سر خود را به نوبه خود به هر شانه خم کنید و سعی کنید آنها را با گوش های خود لمس کنید.
  • دستان خود را پشت سر خود قرار دهید و آنها را در یک "قفل" ببندید.
  • آرنج های خود را خم کنید و آنها را در مقابل خود بالا بیاورید تا دستانتان کمی بالاتر از سرتان باشد، آرنج های خود را تا حد امکان به طرفین باز کنید.
  • 3-4 بار بدون بلند کردن پاهای خود از روی زمین چمباتمه بزنید.
  • بدون خم کردن پاها به جلو خم شوید، با کف دست صاف پاهای خود را لمس کنید.
  • به عقب خم شوید تا جسم خوابیده روی زمین را ببینید.
  • تنه خود را تا حد امکان در یک جهت و سپس در جهت دیگر کج کنید.

اگر در حین آزمایش صداهای کلیک یا خس خس شنیدید، اگر درد را تجربه کردید یا به سادگی قادر به انجام تمرینات نبودید، اینها سیگنال هایی برای مشورت با پزشک و انتخاب تمرینات درمانی هستند.

اگر تمرینات هیچ مشکلی ایجاد نکرد، پس همه چیز با مفاصل خوب است. اما تمرینات درمانی برای مفاصل نیز به شما آسیبی نمی رساند؛ ورزش های منظم به حفظ سلامت مفاصل و قوی و کشسانی رباط های شما کمک می کند.

چرا به ژیمناستیک مشترک نیاز دارید؟

OSR s.B. Glushitsa یک رویداد ورزشی برای اعضای انجمن های باشگاهی ترتیب داد. دوچرخه سواری به یک گرم کردن عالی قبل از ورزش در زمین ورزشی تبدیل شد. در ساحل رودخانه، ژیمناستیک تقویتی عمومی برای مفاصل انجام شد و به دنبال آن رقص های مورد علاقه همه انجام شد pic.twitter.com/iKkIftLzi9

— GKU SO "KTSSON Southern District" (@KSCSON) 19 اوت 2020

هنگامی که بیماری مفصلی رخ می دهد، تخریب غضروف هیالین و رشد پاتولوژیک بافت استخوانی رخ می دهد. بنابراین، هدف اصلی فیزیوتراپی بهبود گردش خون عمومی، تامین مواد مغذی و مواد فعال بیولوژیکی به غضروف، استخوان ها، بافت های نرم، حذف محصولات فرآیند التهابی و تجزیه بافت از حفره های مفصلی، تحریک تولید مایع سینوویال است. که نه تنها به عنوان ضربه گیر برای سطوح مفصلی عمل می کند، بلکه انتقال مواد مغذی به بافت ها را تضمین می کند.

اگر به ژیمناستیک درمانی و نه پیشگیرانه نیاز دارید، باید مجموعه ای از تمرینات را با در نظر گرفتن عدم وجود بارهای جدی روی مفصل آسیب دیده، توسط پزشک تهیه کنید.

به طور کلی، ژیمناستیک مفصلی مجموعه ای از تمرینات است که به طور خاص با هدف گرم کردن و تقویت مفاصل و ستون فقرات انجام می شود. به عنوان یک قاعده، اینها حرکات نرم چرخشی، پیچشی یا کششی هستند که به شیوه ای راحت و بدون وزنه انجام می شوند.

ژیمناستیک ستون فقرات و مفاصل

اگر هرگز نام های Bubnovsky، Shishonin، Dikul، Gitt، Norbekov، Evdokimenko، Popov و Borshchenko را نشنیده اید - تبریک می گویم، قطعاً هیچ مشکلی با مفاصل خود ندارید.

اما حتی اگر مفاصل شما هنوز به طرز خیانتکارانه شروع به ترکیدن نکرده اند، مفید است بدانید که نه تنها کراس فیت، بلکه ژیمناستیک برای مفاصل نیز وجود دارد.

امروزه دکتر-ستاره اصلی یوتیوب سرگئی بوبنوفسکی است. در کانال ویدیویی Bubnovsky مجموعه هایی برای پیشگیری و درمان مشکلات مختلف پیدا خواهید کرد: ژیمناستیک برای آرتروز مفصل زانو، ژیمناستیک برای مفصل زانو، ژیمناستیک برای استئوکندروز، ژیمناستیک برای فتق بین مهره ای، ژیمناستیک برای آرتروز و آرتریت، ژیمناستیک برای مفاصل دست. و بسیاری ویدیوهای مفید و رایگان دیگر.

اما روش های دیگری نیز وجود دارد که اثربخشی آنها ثابت شده است.

ژیمناستیک برای گردن

ژیمناستیک درمانی گردن رحم

ژیمناستیک مشترک

پیشگیری

علاوه بر فیزیوتراپی، ورزش های هوازی بدون تلاش زیاد تاثیر خوبی بر وضعیت مفاصل دارد. شنا، دوچرخه سواری، رقص، ووشو، اسکی کراس کانتری، پیاده روی نوردیک، تمرینات چینی تای چی چیگونگ و حتی پیاده روی ساده از پله ها برای پیشگیری مناسب هستند.

روش های فیزیوتراپی و ماساژ نیز به خوبی با تمرینات مشترک همراه است.

لطفاً توجه داشته باشید که بهبود سریع وضعیت کل سیستم اسکلتی عضلانی یا مفاصل فردی - شانه، لگن، زانو یا آرنج غیرممکن است. تمرین شدید می تواند منجر به ساییدگی و پارگی بیشتر بافت غضروفی شود. پزشکان توصیه می کنند که بار را به تدریج افزایش دهید و در صورت بروز درد یا ناراحتی دیگر، بلافاصله تمرین را متوقف کنید.

6 تمرین ساده اولیه:

  1. برای گردن. سر کج می شود و سر به چپ و راست می چرخد.
  2. برای شانه ها چرخش و چرخش بازوها، از نظر دامنه متفاوت است.
  3. برای آرنج. خم شدن و گسترش بازوها، فشار دادن از روی میز/از دیوار.
  4. برای انگشتان. مشت خود را ببندید و باز کنید، انگشتان خود را تا حد امکان به طرفین باز کنید.
  5. برای زانو. اسکات بدون ساپورت یا با ساپورت.
  6. برای لگن. پاهای خود را به جلو و عقب بچرخانید، به طرفین، به سمت جلو و به طرفین حرکت دهید.

حرکات را با سرعت کم و هر بار 10 تکرار به مدت 5-7 دقیقه انجام دهید.

بررسی