تاریخچه مسابقات قهرمانی روسیه. 1994: دعوت به رختکن دینامو و پنتا تریک ویکتور پانچنکو

#ProstoProSport به روایت زمانی در مورد مسابقات قهرمانی فوتبال روسیه ادامه می دهد. قسمت بعدی فصل 1994 است.

سال جام جهانی در آمریکا. سال پر سر و صداترین رسوایی ها - هنوز هم تکرار می شود. و آنها تا به امروز در مورد "نامه چهارده" بحث می کنند. سپس کانچلسکیس در مصاحبه خود یک یادداشت نوستالژیک داشت: «آیا پشیمانم که نرفتم؟ قطعا…". سپس ایگور شالیموف چیزی را به خاطر می آورد. سپس بوریس ایگناتیف با تأخیر به این ادعاها برای پاول سادیرین پاسخ می دهد (خدا روحش را حفظ کند). به یاد می آورند و استدلال می کنند. البته، آناتولی بیشووتز می گوید: او، او بود که توسط آن چهارده شجاع به عنوان مربی پیشنهاد شد.

***

روزنامه ها در بهار اعلام کردند: "اولین حرکت بسکوف". دیدار لوکوموتیو و دینامو از نظر شدت و فتنه دیوانه کننده بود. پانزده ثانیه نگذشته بود و ایگور سیموتنکوف قبلاً توپ را روی سرگئی اووچینیکوف انداخته بود. آیا "رئیس" گل های آزاردهنده دیگری دریافت کرده است؟ Vagiz Khidiyatullin که توسط بسکوف برای یک زندگی فوتبالی عالی احیا شده بود، در پایان بازی با یک گل پرطرفدار سنگ تمام گذاشت. این آخرین فصل تاتار معروف بود.

***

پنج گل ویکتور پانچنکو - موضوعی برای همه! حتی امروز او آماده است تا در مورد آن اهداف مقابل اسپارتاک به وضوح صحبت کند. بگذار آن اسپارتاک از ولادیکاوکاز باشد. رکورد تکرار شد، اما شکسته نشد. از زائور خاپوف که سه گل از پنج گل را از دست داد و با خوشحالی اخراج شد، بپرسید آیا آن گل ها را به یاد دارد؟ و در مورد مهاجم ویکتور پانچنکو چطور؟

"کاماز" مشتاق ورود به جام ملت های اروپا بود که رهبران فوتبال چلنی به رهبری والری چتوریک در مورد آن به زبان ساده و روزمره صحبت کردند که حتی گاوها هم می توانستند بفهمند. خبرنگاران البته نرم شدند...

***

خیلی چیزهای خنده دار بود. اساف آل خلیفه، مهاجم زمچوژینا، تهدید کرد که با یک روسی ازدواج خواهد کرد و برای همیشه در سوچی خواهد ماند. مربی مورد علاقه او، آرسن نایدنوف، "یادداشت" مرموز علیه فساد در داوری نوشت. و او شخصا به برخی از داوران قول داد: "بله، اگر شما در جایگاه داوری بمانید، مال خود را نیکل خواهم کرد!"

نیکولای تولستوی خبرنگاران را به رختکن دینامو دعوت کرد تا ویدئویی از نحوه "قتل" دوباره "داوران لعنتی" تیم بزرگ را تماشا کنند. مشکوک به توطئه دیری نمی‌گذرد که برادر روزنامه‌نگار ما دیگر اجازه ندارد به این رختکن نزدیک شود. و خود داوران وارد آن خواهند شد تا بتوانند "به چشمان بچه ها نگاه کنند."

***

آناتولی وروبیوف، دکترای اقتصاد، برنامه ای خنده دار برای بیرون آوردن فوتبال روسیه از بحران ارائه کرد. از صمیم قلب صحبت کرد. و به زودی به سمت نایب رئیسی دیناموی پایتخت دعوت شد. تا به زودی بی سر و صدا از او جدا شوم. نام وروبیوف در سال 2014 در فوتبال ما ظاهر شد، او دبیر کل فدراسیون فوتبال روسیه شد. یک سال بعد او به دنبال رئیسش تولستوی رفت و به خبرنگاران گفت: "من برای تفریح ​​زندگی می کنم نه برای پول."

***

جایی آیرتون سنا درگذشت، جایی آندری کانچلسکیس دوباره امتناع خود را از رفتن به مسابقات قهرمانی جهان امضا کرد: "این مانند شطرنج است. اگر شکل را در دست گرفتی، برو!» به هر حال، آندری واقعاً در حرکت دادن قطعات روی تخته سیاه و سفید عالی است.

و مردم فوتبال ما در کنفرانس های مطبوعاتی روشن شدند! اطلاعاتی در حال چشمک زدن بود مبنی بر اینکه برخی آلمانی های مشکوک می خواستند ژنیا خرلاچف جوان را از لوکوموتیو بخرند، شایعه ای به سرعت در حال پخش بود: "یورپالیچ، می دانید او چه گفت؟ او قول داده بود مرسدس بنزش را بفروشد، فقط برای نگه داشتن ژنیا...» با این سوال به خود سمین رفتم. در ابتدا دور به نظر می رسید. «چه نوع آلمانی هایی؟ چه مرسی؟ اما پس از کاوش در آن، او دوستانه تر به نظر می رسید: "من هر دو مرسدس را می فروشم!" مربیان ما حتی در آن زمان هم احساس خوبی داشتند.

***

روتور که قدرت گرفته بود با اسپارتاک امتیاز تقسیم کرد. و در استادیوم مرکزی ولگوگراد آنها به طور کامل برای مسابقات آینده جام یوفا تمرین می کردند. جام های اروپا برای ساکنان ولگا راه به جایی نمی برد. رئیس جمهور ولادیمیر گوریونف این شعار را خستگی ناپذیر تکرار کرد. مدافع سالم نچای به روستسلماش فرستاده شد و برای او چیزی کم و بیش نخواستند... کمباین برای مزرعه دولتی ایجاد شده تحت روتور! نامش مبادله بود.

بررسی