کفش ورزشی والیبال. چگونه انتخاب کنیم؟

کفش های اصلی در ورزش چیست؟ درست! کفش ورزشی!

کفش های ورزشی والیبال چه کارهایی را باید حل کنند:

  • - چسبندگی خوبی بر روی سطح ایجاد کنید، لیز نخورید، به والیبالیست کمک کنید هنگام دویدن و پریدن، فشار خوبی انجام دهد.
  • - جذب نیروی ضربه هنگام فرود ورزشکار پس از پرش.
  • - کاهش بار روی مچ پا، مفاصل زانو و ستون فقرات، محافظت در برابر صدمات؛
  • - ایجاد راحتی طولانی مدت از طریق تهویه پا و حذف رطوبت.
  • - به سرعت به تمام حرکات ورزشکار پاسخ دهید، به شکل اولیه خود بازگردید.

جزئیات مهم

اگر قصد خرید کفش والیبال را دارید، باید به نکات زیر توجه کنید.

عکس – troisdauphins.fr

تنها

کفش های کتانی باید کفی ضخیم با طرح برجسته داشته باشند.

زیره باید از مواد سخت اما انعطاف پذیر، سبک و مقاوم در برابر سایش مانند لاستیک کربنی، لاستیک پر نشده یا لاستیک ساخته شده باشد.

کفی در ناحیه پاشنه کفش باید ضخیم‌تر از پنجه باشد و ممکن است مجهز به ژل و/یا دمپرهای هوا باشد.

رویه کفش کتانی

مسابقات والیبال می تواند برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، بنابراین مهم است که پای خود را راحت نگه دارید.

رویه ای از چرم طبیعی یا مصنوعی با درج های مشبک بهترین گزینه برای «نفس کشیدن» پاهای شماست.

به طور معمول، کفش‌های والیبال از بند کشی و فوم در داخل کفش استفاده می‌کنند تا پای شما به اطراف نچرخد - بررسی کنید تا مطمئن شوید که مناسب است بدون اینکه پای شما بیش از حد فشرده شود.

مدل های حرفه ای دارای قفل هستند تا توری ها در زمین باز نشوند.

سیستم تثبیت

کفش های کتانی ممکن است در ارتفاع شفت متفاوت باشند. کفش‌های بلند و متوسط ​​بهتر مفصل مچ پا را ثابت می‌کنند؛ یک پاشنه سفت و محکم پا را در کفش ثابت می‌کند و از شما در برابر دررفتگی و رگ به رگ شدن محافظت می‌کند.

دمپایی

کفی های ساخته شده از کامپوزیت های فوم شکل پا را می گیرند، آنتی باکتریال هستند و از لیز خوردن پا در داخل کفش ورزشی جلوگیری می کنند. اگر کفش‌های کتانی دارای کفی قابل جابجایی هستند، می‌توان آن‌ها را با کفش‌های جدید یا راحت‌تر تعویض کرد.

وزن

کفش والیبال نباید سنگین باشد. وزن متوسط ​​کفش های کتانی زنانه حدود 300 گرم، مردان 350-400 گرم است.

عکس – volleywood.net

چه کفش های ورزشی را انتخاب کنید؟

به مسابقات والیبال لیگ قهرمانان یا مسابقات قهرمانی جهان نگاه کنید - بیشتر ورزشکاران کفش هایی را از تولید کنندگان ژاپنی Mizuno و Asics انتخاب می کنند.

کفش‌های ورزشی Mizuno برای والیبال و کفش‌های ورزشی Asics برای والیبال محصول پیشرفت‌های تخصصی با فناوری پیشرفته هستند.

هر برند دارای فناوری امضای خاص خود است که آن را از بقیه متمایز می کند. تکنولوژی معروف Asics Gel، به لطف نوع خاصی از سیلیکون در پاشنه و پنجه، جذب ضربه عالی را فراهم می کند و به نرم شدن بار ضربه وارد شده به پا، ستون فقرات و زانو در هنگام فرود کمک می کند.

فناوری کلیدی کفش های Mizuno فناوری Wave است. طراحی موجی شکل اجازه می دهد تا بار ضربه ای به طور یکنواخت در تمام طول کفی توزیع شود و حرکت راحت در زمین با مصرف انرژی کمتر را برای ورزشکار فراهم کند.

کفش‌های والیبال میزونو سبک‌تر هستند، اما در عین حال در هنگام فرود، استحکام بیشتری دارند. کفش های Asics دارای بالشتک بیشتری هستند، بنابراین فرود راحت تر خواهد بود، اما وزن کفش کمی بیشتر است.

سیستم تهویه نقش بسیار مهمی در کفش های ورزشی والیبال دارد. هر دو Asics و Mizuno از یک توری مخصوص تنفس به عنوان قسمت بالایی کفش کتانی استفاده می کنند که اجازه می دهد هوا آزادانه عبور کند و اکسیژن پا را تامین کند. علاوه بر توری قابل تنفس، کفش های کتانی Mizuno از فناوری Intercool استفاده می کنند - یک سیستم تهویه در زیره که رطوبت و دما را از طریق کانال های تهویه ویژه کنترل می کند.

عکس – picosico.net

کفش های والیبال نیز توسط نایک و آدیداس تولید می شوند، اما برای این برندها والیبال تخصص اصلی نیست. لازم به ذکر است که نایک اولین شرکتی بود که از فناوری Footbridge Device استفاده کرد که امکان کاهش سرعت و کنترل دقیق ترین سرعت تنظیم قسمت بیرونی پا برای توزیع بار را فراهم می کند که سطح ایمنی بالاتری را برای بازیکنان والیبال تضمین می کند. در حین بازی.

این مهم است

قبل از خرید کفش والیبال، زمانی را به امتحان کردن کفش اختصاص دهید. حتی ممکن است ارزش چندین بار آمدن به فروشگاه را داشته باشد تا بتوانید بدون عجله انتخاب کنید.

درجا کفش کتانی نخرید. پا در داخل کمی حرکت می کند، بنابراین باید حدود یک سانتی متر در جلوی انگشت شست پا ایجاد کنید. به هر حال، کفش های والیبال حرفه ای نیازی به فاصله بین بالای کفش و پنجه ندارند.

بهتر است کفش های کتانی را عصرها انتخاب کنید، زمانی که پاهایتان در طول روز تا حدی متورم است. در صبح، حجم پا کمتر است و کفش‌های کتانی خریداری شده در صبح ممکن است بعداً خیلی کوچک شوند.

نام تجاری، رنگ، توصیه های فروشندگان، مقالات تبلیغاتی، عکس های زیبا - همه اینها از سر است. به یاد داشته باشید که تصمیم خرید شما باید با پای شما گرفته شود، وقتی جفت کفش والیبال خود را پیدا کردید - آن را احساس خواهید کرد.

بررسی