بهترین بازی های دهه: آنها قوی ترین تأثیر را در توسعه صنعت داشتند

PPS بهترین بازی های دهه را معرفی می کند. 

  1. پورتال 2

تاریخ انتشار: 2011

ژانر. دسته: پازل اول شخص

سکو: PC / PS3 / Xbox 360

بازی پازل Valve که در آگوست 2011 منتشر شد، نه تنها با گیم پلی "هوشمند" خود، بلکه با داستانی جالب و تکان دهنده در مورد فرار از مرکز تحقیقات Aperture Science، عاشق بسیاری از بازیکنان شد. با اسلحه ای که می تواند درگاه های آبی و نارنجی را باز کند، شخصیت اصلی می تواند فوراً از یک اتاق به اتاق دیگر حرکت کند. برای جلب توجه بازیکن، پورتال نیازی به صحنه های برش جذاب، گرافیک زیبا و تعداد زیادی شخصیت نداشت - معماهای جالب و جذابیت هوش مصنوعی GLaDOS را به خود جلب کرد.

  1. خرید اینترنتی: جدید وگاس

تاریخ انتشار: 2010

نوع: اکشن RPG

پلت فرم: PC / PS3 / Xbox 360

بسیاری از بازیکنان نیو وگاس را یکی از بهترین، اگر نگوییم بهترین بازی‌های سری می‌دانند. اولاً به دو قسمت اول سری که استاندارد در نظر گرفته می شوند نزدیک است. ثانیا، New Vegas یک RPG واقعی است که دارای گزینه های پیشرفت بالا، ماموریت های هیجان انگیز، مکان های جوی و جهانی است که به طور فعال با جناح ها، کارما و شهرت خود به بازیکن پاسخ می دهد. و موسیقی متن محلی موضوعی برای بحث دیگر است؛ کاملاً مکمل این جهان است. 

  1. BioShock Infinite

تاریخ انتشار: 2013

نوع: تیرانداز

پلت فرم: PC / PS4 / PS3 / Xbox One / Xbox 360

به سختی می‌توان BioShock Infinite را معیاری در ژانر شوتر نامید، اما از نظر داستان و فضا، مشابه‌های کمی دارد. این شگفت انگیز است که چگونه دو داستان جداگانه - شخصیت اصلی و الیزابت - با هم هماهنگ هستند.  

کن لوین، طراح بازی، توانست دنیای بازی را تا کوچکترین جزئیات کار کند. وقتی برای اولین بار خود را در شهری می بینید که در ابرها بال می زند، از همان دقایق اولیه از زنده بودن این دنیای خیالی شگفت زده می شوید. هرگز به نظرتان نمی رسد که هیچ اتفاقی روی صفحه نمی افتد: یک نفر در حال تفریح ​​است، یک نفر فحش می دهد، و کسی فقط زیر نور آفتاب می نشیند و آخرین شماره روزنامه را روی یک نیمکت می خواند. همه چیز مثل زندگی است. این دنیای غیرواقعی شما را به سمت خود می کشاند و تشویق می کند که به آرامی در خیابان های شهر قدم بزنید و به هر گوشه ای نگاه کنید. 

  1. این کتیبه ها بزرگتر V: Skyrim به

تاریخ انتشار: 2011

نوع: نقش آفرینی

پلت فرم: PC / PS4 / PS4 / Xbox One / Xbox 360 / Nintendo Switch

به سختی می توان استدلال کرد که Skyrim یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی دهه اخیر است و تقریباً تنها بازی ای است که می توان سال ها بازی کرد. چند نفر را می شناسید که تمام کوئست های جانبی را همراه با داستان اصلی انجام داده باشند؟ در حالی که برای تکمیل یک کوئست می دوید، در طول مسیر، یکی دیگر، و سپس سوم، چهارم، و غیره بی نهایت پیدا می کنید. مهمترین چیز این است که در Skyrim قطعاً کاری برای انجام خواهید یافت. شما می توانید خانه ها و مردم را غارت کنید، به یک دزد بسیار حرفه ای تبدیل شوید، می توانید یک قاتل یا یک شوالیه، یک جادوگر جنگ یا یک شفا دهنده باشید، یا می توانید با اجازه جارل شروع به ساختن و تنظیم املاک خود کنید. اینجاست، آزادی برای خلاقیت و زندگی، اما فقط در بازی.

  1. تاریخ و زمان آخرین از ما

تاریخ انتشار: 2013

نوع: عمل

پلت فرم: PS4/PS3

این بازی به یکی از دلایل اصلی خرید کنسول پلی استیشن 4 تبدیل شده است.داستانی که توسط فیلمنامه نویس آمریکایی نیل دراکمن نوشته شده است، از نظر جزئیات و فضاسازی دست کمی از شاهکارهای هالیوود ندارد. این کاملاً نشان می دهد که مردم چقدر می توانند نسبت به افرادی مانند آنها بی رحم و بی رحم باشند. در آخرالزمان و پایان جهان، هر کسی می تواند دیوانه شود و تبدیل به یک جانور واقعی شود که برای زنده ماندن دیگران را می کشد. در این بازی این به گونه ای ارائه و نشان داده شده است که هیچ بازی مشابه دیگری در مورد زامبی ها نمی تواند. 

  1. خدای جنگ (2018)

تاریخ انتشار: 2018

نوع: عمل

پلت فرم:PS4

پس از یک عمل گوشتی و استخوان خرد کننده با جراحات و سرهای کنده شده، ما یک God of War کاملاً متفاوت با سه قسمت قبلی دریافت کردیم. شاهکاری آرام تر، منطقی تر و هوشمندانه تر، اما نه خالی از سرگرمی، با داستانی عالی در مورد رابطه دشوار پدر و پسر. نویسندگان از بازنگری سریال و بازسازی سیستم جنگی ترسی نداشتند. Son Beauty - Artey - یک شخصیت زنده مانند ما است که می توانیم و باید با او تعامل داشته باشیم. او با تیراندازی با کمان به حل پازل و مبارزه با هیولاها کمک می کند. در نتیجه، نبردها به ترکیبی از مهارت های پدر و پسر تبدیل می شود - بسیار هیجان انگیز، زیبا و چشمگیر است. و همه چیز در یک دنیای افسانه‌ای شگفت‌انگیز اتفاق می‌افتد، جایی که هر سطح تا کوچک‌ترین جزئیات کار می‌شود. 

  1. توده اثر 2

تاریخ انتشار: 2010

ژانر. دسته: RPG

بسترهای نرم افزاری: PC / Xbox One / PS3 / Xbox 360

به عبارت ساده و قابل فهم، Mass Effect 2 بهترین نقش آفرینی در یک محیط فضایی در تاریخ صنعت بازی است. شاهکاری که سازندگان در قسمت سوم نتوانستند از آن پیشی بگیرند. همه چیزهای غیر ضروری مانند شخصی سازی شخصیت و موارد دیگر به پس زمینه منتقل شده اند. طرح و شخصیت ها به منصه ظهور رسیدند. یک داستان دراماتیک با یک فیلم اکشن نفس گیر در هم آمیخته است، جایی که انتخاب شما تعیین می کند که چگونه طرح داستان پیشرفت خواهد کرد. جهان تأثیر ماندگاری می گذارد و شخصیت ها احساسات بالایی را برمی انگیزند - شما شروع به نگرانی در مورد آنها می کنید که گویی افراد واقعی هستند. 

  1. قرمز 2 مرده رستگاری

تاریخ انتشار: 2018

ژانر. دسته: عمل

بسترهای نرم افزاری: PC / PS4 / Xbox One

بازی هایی هستند که به خوبی ساخته شده اند، اما در هیچ چیز خاصی به چشم نمی آیند. و مواردی وجود دارد که سایر توسعه دهندگان به آنها نگاه می کنند. بچه های Rockstar می دانند چگونه بازی هایی در این سطح بسازند. Red Dead Redemption 2 دارای محیطی زیبا، گرافیک فوق العاده، دنیای زنده، اتفاقات تصادفی که آزاردهنده نیستند و شخصیت های جالبی دارد که هر کدام شخصیت و کاریزمای خاص خود را دارند. طرح به ویژه موفق بود، که می تواند مورد غبطه بسیاری از سریال ها و فیلم های تلویزیونی باشد. راستش را بخواهید، می‌توانید بی‌پایان RDR 2 را تحسین کنید - برای اینکه بفهمید چرا این بازی در سه بازی برتر دهه از نظر ما قرار دارد، باید آن را شخصاً بازی کنید. 

  1. بازی Grand Theft Auto V

تاریخ انتشار: 2013

ژانر. دسته: عمل

بسترهای نرم افزاری: PC / PS3 / PS4 / Xbox One / Xbox 360

همه چیز در مورد GTA V خیلی وقت پیش گفته شده است. این معروف ترین بازی در جهان است و مردم این صنعت را اینگونه قضاوت می کنند. قسمت پنجم همه چیزهایی را دارد که ما سریال را به خاطر آنها خیلی دوست داریم: محتواهای زیاد، فرصت ها، طرحی عالی و شخصیت های توسعه یافته - روان پریش دیوانه تروور، که قادر است در خانه همسایه ها را بکوبد و هر کسی را که به آن دست پیدا کند را بکشد. در راه او، گانگستر سیاهپوست جوان و جاه طلب فرانکلین، رویای ثروت، و بازنشسته از امور جنایی، مایکل د سانتا، مشکلات خانوادگی را تجربه می کند. و حل تمام مشکلات آنها به عهده شماست. و، می دانید، رهایی تروور از مشکل و کمک به فرانکلین و مایکل جالب و هیجان انگیز است. و اگر از انجام وظایف خسته شده اید، در هر زمان می توانید تنیس یا گلف بازی کنید، در بورس معامله کنید و با دختران در باشگاه معاشرت کنید. GTA از زندگی تقلید می کند و این کار را مانند هیچ کس دیگری انجام نمی دهد.   

  1. عنوان The Witcher 3: Wild Hunt در

تاریخ انتشار: 2015

ژانر. دسته: RPG

بسترهای نرم افزاری: PC / PS4 / Xbox One / Nintendo Switch

چیزی به نام یک بازی کامل وجود ندارد. درسته؟ بنابراین، سومین "Witcher" تا حد امکان به این ایده آل بدنام نزدیک شد. توسعه دهندگان موفق شدند نه تنها یک محصول اعتیاد آور و با کیفیت بالا ایجاد کنند، بلکه توانستند ژانر RPG را به سطح جدیدی برسانند که تاکنون برای بسیاری ناشناخته بود. اگر در مورد داستان صحبت کنیم، پس نمی توانیم داستان بارون خونین را نادیده بگیریم - آنها اینگونه فیلم نمی سازند، در اصل نمی توانند چنین چیزی بسازند. جای تعجب نیست که پس از موفقیت خیره کننده بازی، The Witcher به صفحه های تلویزیون رفت - نه تنها بازیکنان، بلکه کسانی که بازی نمی کنند نیز باید در جهان غرق شوند. 

این صرفاً یک محصول عظیم است که هم به عنوان یک اثر مستقل و هم به عنوان ادامه کتاب های آندری ساپکوفسکی آشکار می شود. در هیچ جای دیگری چنین دنیای باز پر جنب و جوشی را نخواهید دید. «The Witcher» یکی از معدود عناوین سه‌گانه‌ای است که کوئست‌های جانبی آن از نظر محتوا دست کمی از عناوین اصلی ندارند و در برخی جاها حتی از آنها پیشی می‌گیرند. جای تعجب نیست که پس از انتشار The Witcher، بازی های دیگری شروع به ظاهر شدن کردند که در آن ماموریت های جانبی به اندازه موارد اصلی جالب بودند - Wild Hunt با مثال خود نشان داد که چگونه می توانید یک محصول تقریباً عالی ایجاد کنید.

عکس: تصاویر بازی.

بررسی