ما عاشق گوش هایمان هستیم: کدام هدفون برای دویدن مناسب است؟

#ProstoProSport به شما می گوید که چه هدفون های در حال اجرا در بازار ارائه می شود و قبل از هر چیز باید به چه ویژگی هایی توجه کنید.

عادت گوش دادن بی وقفه موسیقی برای بسیاری از مردم طبیعی شده است - هدفون در محل کار، در جاده و حتی در خانه با ما همراه است. بنابراین تصور تمرین ورزشی بدون موسیقی دشوار است.

کدام یک بهترین هستند؟

دویدن سالم و شیک است، بدن تمرین می کند، روح آرام می گیرد. در جنگل یا در کوه می توانید بدوید، از سکوت، خش خش برگ ها و آواز پرندگان لذت ببرید، اما در شهر این تقریبا غیرممکن است - صداهای بیگانه حواس شما را پرت می کند، شما را از آرامش کامل و تمرکز بر حرکت باز می دارد. شما را از ریتم خارج می کند و اگر در حین دویدن روح شما نه تنها می خواهد استراحت کند، بلکه آواز هم بخواند - وقت آن است که با انتخاب هدفون متحیر شوید.

کدام یک بهترین هستند؟ من می‌توانستم خیلی بنویسم، اما این یک اسپویلر است: آنها وجود ندارند. هر فردی بهترین هدفون را برای اجرای خود و به طور خاص برای خود انتخاب می کند. چند نفر - این همه سر، گوش، ترجیحات در مهارت های حرکتی کنترل هدفون، الزامات برای عملکرد تجهیزات و تولید مثل صدا. چیزی که یکی دوست دارد برای دیگری مناسب نیست، چیزی که سومی را خوشحال می کند چهارمی را بی تفاوت می گذارد.

خواسته های عمومی - راحتی (مناسب)، فشرده بودن، سبکی، قابلیت اطمینان، سهولت کنترل، صدای واضح، دوام، طراحی شیک. و البته با کمترین قیمت ممکن. بنابراین، بهترین هدفون برای دویدن آنهایی هستند که حداکثر نیازهای شخصی شما را با هم ترکیب کنند.

انواع هدفون

همه هدفون های ورزشی به دو دسته سیمی و بی سیم تقسیم می شوند.

سیمی ها مستقیماً از طریق سیم به گوشی های هوشمند یا پخش کننده های MP3 متصل می شوند.

بی سیم، بنابراین هیچ سیمی وجود ندارد، چیزی برای گره خوردن یا آویزان شدن وجود ندارد. مدل های بی سیم تا حد امکان جمع و جور هستند؛ آنها بر اساس طرحی برای پردازش و تبدیل سیگنالی که از طریق پروتکل بلوتوث از گوشی هوشمند یا پخش کننده MP3 می رسد، کار می کنند.

هدفون می تواند روی گوش باشد، بسته به طرح، به شکل یک هدبند کلاسیک ساخته شود، روی سر یا به شکل پشت گردن "نعل اسبی" یا داخل گوش - به شکل هدفون. ، "قرص" و یک هدست.

هنگام خرید هدفون سیمی، حتما کابل را بررسی کنید (باید طول بهینه، نه کوتاه و نه بلند، کشسان و مقاوم در برابر سایش داشته باشد)، و همچنین تمام مکان هایی که کابل به کانکتورها و خود هدفون وصل شده است: آسیب پذیرترین در برابر تأثیرات خارجی است و برای تعمیر قطعه مناسب نیست.

یک مانع برای تمرین می تواند به عنوان مثال یک کنترل از راه دور بزرگ باشد که با حرکات ناگهانی بدن، هدفون را با سیم از گوش خارج می کند. مثال دیگر این است که یک هدبند عظیم می تواند دائماً حرکت کند که اولاً حواس را از تمرین منحرف می کند و ثانیاً پوست را مالش می دهد. بنابراین حتما به امکان تنظیم محل قرارگیری هدفون به صورت کلی و بلندگوها به صورت جداگانه توجه کنید.

ویژگی های هدفون ورزشی

یکی از پارامترهای اصلی هدفون برای تمرین وزن سبک است. الزام روشن است: از این گذشته، هر چه جرم کوچکتر باشد، تکنیک کمتر مانع حرکات ورزشکار می شود. این امر به ویژه هنگام دویدن، کلاس های تناسب اندام، کراس فیت و سایر انواع تمرینات با تحرک بالا بسیار مهم است.

هدفون برای دویدن نه تنها باید سبک وزن باشد، بلکه سایر پارامترهای اجباری "ورزشی" نیز مهم هستند: تثبیت قابل اعتماد در گوش یا چسباندن محکم روی سر، پوشش محافظ در برابر رطوبت (عرق، باران)، پوشش محافظ در برابر گرد و غبار (برای تمرین در خیابان). )، باتری خوب برای عمر باتری طولانی، ضد شوک.

برخی از حداکثر آمار می تواند مضر باشد. بنابراین، عایق صوتی کامل، که در تمرینات داخل سالن فردی مورد استقبال قرار می گیرد، در خیابان بسیار خطرناک خواهد بود، زیرا دونده نیاز به شنیدن صداهای خارجی - سیگنال های اتومبیل، دوچرخه، صداهای هشدار دهنده مردم دارد.

هنگام انتخاب هدفون ورزشی، باید تفاوت های ظریف زیادی را در نظر بگیرید؛ همه تجهیزات مزایا و معایب خود را دارند. بنابراین، پزشکان استفاده از هدفون داخل گوش را در طول ورزش طولانی مدت به دلیل آسیب احتمالی به کانال گوش توصیه نمی کنند.

هدفون هدبند برای ورزشکارانی که کلاه ایمنی استفاده می کنند، مانند دوچرخه سواری و ورزش های سه گانه، یا صرفاً افرادی که عینک می زنند، مناسب نیست.

هدفون هایی وجود دارند که از رطوبت در خشکی محافظت می شوند، اما شما نمی توانید در آنها شنا کنید، یا برعکس، هدفون هایی برای شنا طراحی شده اند و ویژگی هایی دارند که در ورزشگاه کاملاً غیر ضروری خواهد بود.

تمام زنگ ها و سوت های فنی در قیمت محصول گنجانده شده است، پس چرا چیزی را بخرید که از آن استفاده نمی کنید؟ اگر هدفون را برای دویدن انتخاب می کنید، تمام ویژگی های محصولات ارائه شده را با هم مقایسه کنید، انتخاب بسیار زیاد است. برخی از هدفون ها هستند قادر به خواندن موسیقی از کارت حافظه، پیشنهاد گوش دادن به رادیو یا داشتن یک پخش کننده داخلی. بسیار توصیه می شود قبل از خرید نحوه قرارگیری هدفون را امتحان کنید، آنچه برای شما مهم است را بیابید و آنچه را که برعکس کاملا غیر ضروری است جدا کنید.

سازندگان می توانند مزایای بیشتری را به غیر از پخش موسیقی ارائه دهند. در اینجا چند نمونه از پیشرفت فناوری وجود دارد:

- هدفون های روی گوش را می توان به یک هدبند ساخته شده از پلاستیک بازتابنده برای اطمینان از دویدن ایمن در تاریکی مجهز کرد.

- پوشش آنتی باکتریال را می توان روی پدهای گوش اعمال کرد.

- هدفون مجهز به دکمه های کنترل پخش کننده باشد.

- علاوه بر کاهش نویز، هدفون می تواند حالت صدای محیطی نیز داشته باشد که به شما امکان می دهد نه تنها به موسیقی گوش دهید، بلکه به عنوان یک گفتگوگر فعال برای شریک آموزشی خود باقی بمانید یا هنگام دویدن در خیابان وضعیت را کنترل کنید.

- هدفون‌های دارای سیستم هندزفری را می‌توان به میکروفون و ابزار پاسخگویی به تماس تلفن همراه با فشار دادن یک دکمه مجهز کرد.

- هدفون می تواند جایگزین مانیتور ضربان قلب شود.

- برخی از هدفون ها می توانند به صورت گروهی به یک گوشی هوشمند متصل شوند که برای آموزش گروهی مناسب است.

علاوه بر طراحی شیک و ارائه یک مدل در رنگ های مختلف که بلافاصله چشم را به خود جلب می کند، تجهیزات اضافی نیز امکان پذیر است که هنگام انتخاب به هدفون مزایای خاصی می دهد:

- چندین پد گوش را می توان به هدفون وصل کرد تا هر فرد بتواند موارد مناسب را برای خود انتخاب کند و در نتیجه حداکثر راحتی را تضمین کند.

- دستگاه هایی با واحدهای الکترونیکی به اندازه کافی بزرگ را می توان با مکانیک بست سه گانه ارائه کرد: پدهای گوش کانالی و قلاب گوش و همچنین گیره لباس.

- همراه با هدفون، می توانید بلافاصله یک قاب گوشی برای عضله دوسر خود دریافت کنید.

رایج ترین مشکلات هدفون عبارتند از:

  • - تناسب ضعیف، افتادن هدفون؛ عدم تنظیم؛
  • - وزن سنگین؛
  • - ناپایداری در برابر آلودگی (عرق، گرد و غبار)؛
  • - اتصال ضعیف بین هدفون و رسانه، که باعث ایجاد تداخل در هنگام پخش موسیقی می شود.
  • - میکروفون با کیفیت پایین؛
  • - دامنه عمل کوچک؛
  • - کنترل های دشوار یا ناخوشایند؛
  • - شارژ باتری کم

صدا

صدای عالی مهمترین ویژگی هدفون است. اما هنوز در ورزش، این نیاز بلافاصله پس از فرود راحت در جایگاه دوم قرار می گیرد.

کدام هدفون در حال اجرا برای شما بهترین خواهد بود یا قبلاً تبدیل شده است؟ نظرات خود را در نظرات در وب سایت #ProstoProSport و در گروه های ما در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

بررسی