از شوخی تا مرگ بهترین ناک اوت های تاریخ بوکس

#ProstoProSport خوانندگان را با مجموعه ای از بهترین ناک اوت های تاریخ بوکس آشنا می کند.

سریع ترین

Zolani Tete (آفریقای جنوبی) - Siboniso Gonju (آفریقای جنوبی)

تاریخ: 18 نوامبر 2017
نتیجه: تته با ناک اوت در 11 ثانیه برنده می شود

توضیح: یک دستاورد کاملا منحصر به فرد توسط زولانی تته آفریقای جنوبی به دست آمد. و نه در یک مبارزه گذرا، بلکه در مبارزه برای عنوان قهرمانی جهانی WBO.

تته با هموطنش سیبونیسو گونیو دیدار کرد و با اولین ضربه حریف خود را کاملا ناک اوت کرد. ضربه در ثانیه پنجم انجام شد اما داور با دیدن گونیا بی حرکت با چشمان بسته تقریبا بلافاصله اجازه داد. سیبونیسو شش دقیقه طول کشید تا روی پاهایش بلند شود.

سریعترین ناک اوت تاریخ بوکس

خنده دار ترین

Kostya Tszyu (استرالیا) - Zab Judah (ایالات متحده آمریکا)

تاریخ: 03 نوامبر 2001
نتیجه: Tszyu با ناک اوت در راند دوم برنده می شود

توضیح: چشمگیرترین پیروزی Kostya Tszyu در دوران حرفه ای خود. زاب جودا خطرناک ترین حریف برای تزیو در آن زمان به حساب می آمد. آمریکایی جوانتر و بسیار سریعتر از بومی روسیه بود.

یهودا راند اول را قانع‌کننده برد و خیلی زود در رینگ احساس پادشاهی کرد. دور دوم نیز در حالی که کمتر از پنج ثانیه باقی مانده بود به سود او پیش می رفت.

اما در آن لحظه بود که تزیو صلیب داشت که با رقص های سنت ویتوس از یهودا ادامه یافت. آمریکایی سقوط کرد، به سرعت بلند شد، اما او به هر طرف تاب خورد و دوباره به داخل رینگ افتاد. داور چاره ای جز توقف درگیری نداشت.

Kostya Tszyu Zab Judah را ناک اوت می کند

پر شور ترین

جیمز داگلاس (ایالات متحده آمریکا) – مایک تایسون (ایالات متحده آمریکا)

تاریخ: 11 فوریه 1990
نتیجه: داگلاس در راند دهم با ناک اوت پیروز می شود

توضیح: عجیب است که از مایک تایسون به عنوان یک ناک اوت یاد کنیم و نه یک پانچر. همه معتقد بودند که نماد بوکس تایسون است، بهترین ناک اوت ها فقط عملکرد او بود، اما این شکست اولیه "آهن" بود که به پر شور ترین در تاریخ این ورزش تبدیل شد.

ستاره ها به گونه ای قرار گرفتند که جیمز داگلاس بهتر از هر زمان دیگری در زندگی خود برای نبرد آماده شد. او هرگز قبل و بعد از آن بوکس در این سطح را نشان نداده است. و تایسون علناً در آماده سازی خود با بی حوصلگی عملاً بدون آموزش بود. او به پیروزی خود مطمئن بود و مشتاقانه منتظر مبارزه با ایواندر هالیفیلد بود که قبلاً با او قرارداد بسته شده بود.

در نتیجه تاریخ بوکس چرخش شدیدی پیدا کرد. داگلاس در بیشتر مبارزه تایسون را شکست داد. مایک تنها در راند هشتم از خواب بیدار شد، زمانی که حریف خود را کوبید. اما این فقط جیمز را عصبانی کرد. قبلاً در راند دهم او وارد مبارزه شد و قهرمان زنگ زده را ناک اوت کرد.

مایک تایسون به طرز هیجان انگیزی در مبارزه خود با جیمز داگلاس شکست می خورد

حماسی ترین

جو اسمیت (ایالات متحده آمریکا) – برنارد هاپکینز (ایالات متحده آمریکا)

تاریخ: 17 دسامبر 2016
نتیجه: اسمیت در راند ششم با ناک اوت برنده می شود

توضیح: برنارد هاپکینز به عنوان یک بیگانه شهرت داشت. قبل از دیدار با جو اسمیت، او هفت شکست را متحمل شد و حتی یک شکست را زودتر از آن خود نکرد. فقط دو بوکسور موفق به حذف BHop شدند: سرگئی کووالف و سگوندو مارکادو. علاوه بر این، در دوئل با یک روسی برای سه عنوان جهانی، آمریکایی در برابر تگرگ مقاومت کرد.

هاپکینز پس از باخت به کووالف، در آستانه انجام آخرین مبارزه دوران حرفه ای خود بود و مدت زیادی را به دنبال حریف شایسته ای گذراند که معلوم شد جو اسمیت است. او روز قبل با پیروزی مقابل آندری فونفارا همه را شگفت زده کرد اما شانس موفقیت او بسیار متواضعانه ارزیابی شد.

با این حال، اسمیت فقط زود برنده نشد - او به معنای واقعی کلمه هاپکینز را از رینگ بیرون انداخت. برنارد خود را به طناب‌ها فشار داد و چندین مشت از دست داد و در آخرین مبارزه‌اش در دوران حرفه‌ای خود به سمت تماشاگران پرواز کرد.

جو اسمیت برنارد هاپکینز را از رینگ بیرون می اندازد

زیباترین

سرخیو مارتینز (آرژانتین) – پل ویلیامز (ایالات متحده آمریکا)

تاریخ: 20 نوامبر 2010
نتیجه: مارتینز با ناک اوت در راند دوم پیروز می شود

توضیح: این دومین دیدار سرخیو مارتینز و پل ویلیامز بود. در سال 2009، داوران در یک مبارزه برابر به آمریکایی پیروز شدند. یک داور حتی ۱۱ راند به ویلیامز داد. پل همیشه مورد علاقه داوران بوده است. فقط به "پیروزی" او بر اریسلاندی لارا نگاه کنید.

مارتینز قبلاً خودش این را تجربه کرده بود و حوصله نداشت دوبار داستان را مرور کند. در راند دوم، آرژانتینی حریف خود را با ضربات ضربدری گرفت و ویلیامز در حالی که از قبل بیهوش بود به درون رینگ سقوط کرد.

سرخیو مارتینز انتقام شایسته ای از پل ویلیامز گرفت

جنجالی ترین

آندره وارد (ایالات متحده آمریکا) – سرگئی کووالف (روسیه)

تاریخ: 17 ژوئن 2016
نتیجه: وارد در راند هشتم با ناک اوت برنده می شود

توضیح: این مبارزه در وزنی برگزار شد که زمانی روی جونز در آن مبارزه کرده بود. ناک اوت همیشه در دسته سبک وزن بسیار مورد احترام بوده است، به خصوص زمانی که سرگئی کووالف وارد رینگ شد. اما مبارزه دوم او با آندره وارد معیار رفتارهای عجیب داور شد. جای تعجب است که معلوم شد سانی ویکس، یکی از معتبرترین داوران 20 سال گذشته است.

از همان ابتدای مبارزه، کووالف به دلیل مشت های وارد که روی لبه "آب خط" افتاد به داور شکایت کرد. اما ویکس، حتی قبل از مبارزه، دستانش را روی کمربند هر دو بوکسور گذاشت و گفت: "امکان پذیر است." بله، شاید در بیشتر لحظات آمریکایی واقعاً طبق قوانین عمل می کرد، اما نه در قسمتی که مبارزه متوقف شد.

کووالف یک سانتر قدرتمند از حریف خود را از دست داد و به قول آنها "شناور" شد. روس به حملات پاسخ نداد، اما با موفقیت از خود دفاع کرد و از دست نداد تا اینکه وارد به او سه ضربه زیر کمربند وارد کرد. سرگئی در نیمه خم شد و داور با ثبت پیروزی هموطن خود مبارزه را متوقف کرد.

پیروزی رسوایی آندره وارد بر سرگئی کووالف

بدجنس ترین

فلوید می ودر (ایالات متحده آمریکا) – ویکتور اورتیز (ایالات متحده آمریکا)

تاریخ: 17 سپتامبر 2011
نتیجه: می ودر در راند چهارم با ناک اوت پیروز شد

توضیح: فلوید می ودر با تمام بوکسورهای برتر دوران مبارزه کرد، اما در زمان، مکان و تقسیم بندی مناسب برای او. جلسات با اسکار د لا هویا، مانی پاکیائو و خوزه لوئیس کاستیلو با تصمیم گیری با پیروزی های بحث برانگیزی به پایان رسید. و اینها بهترین مبارزات او هستند. ناک اوت از کنار آنها گذشت.

می ودر هرگز یک مشت زن در نظر گرفته نشد. و در اینجا مبارزه با ویکتور اورتیز برجسته می شود. او یک مبارزه بسیار کثیف انجام داد. پس از یک حمله، او حتی می‌ودر را با کمی پرش به زانو درآورد. داور برای این کار از ویکتور یک امتیاز گرفت و دستور ادامه مبارزه را داد. اورتیز برای عذرخواهی از می‌ودر دست‌هایش را جلو برد و فلوید بلافاصله دو مشت به آرواره‌اش زد. ظاهرا عذرخواهی را نپذیرفت.

پیروزی یواشکی فلوید می ودر بر ویکتور اورتیز

کشنده

ری مانچینی (ایالات متحده آمریکا) – دوک کو کیم (کره جنوبی)

تاریخ: 17 نوامبر 1982
نتیجه: مانچینی در راند چهاردهم با ناک اوت پیروز شد

توضیح: بوکس را به دلیل احساس خطر دوست دارند. هیچ کس به یادداشت های قاضی نیاز ندارد. هر هواداری می خواهد خون، پیروزی های اولیه و فقط بهترین ناک اوت ها را ببیند. ویدئوی دعوای ری مانچینی و دوک کو کیم در سراسر جهان پخش شد. همانطور که می گویند، پس از این مبارزه، بوکس هرگز یکسان نبود.

با وجود این واقعیت که خود این دیدار در پایان سال برگزار شد ، قبلاً در سال 1982 در جلسه شورای جهانی بوکس (WBC)) تصمیم گرفته شد که مبارزات 15 دور را کنار بگذارند. تمام مبارزات عنوان در حال حاضر در قالب دوازده دور برگزار می شود.

چی شد؟ دوئل طاقت فرسا مانچینی و کیم تا راند چهاردهم ادامه داشت که در آن کره ای چند مشت از دست داد و زمین خورد و به زمین خورد. کره ای موفق شد بلند شود. داور به درستی وضعیت بوکسور را ارزیابی کرد و مبارزه را متوقف کرد. و با این حال، چند دقیقه بعد، کیم به کما رفت. او را با برانکارد از رینگ بیرون آوردند. در همان روز، کیم تحت عمل جراحی برای برداشتن هماتوم ساب دورال قرار گرفت، اما چهار روز پس از درگیری، بدون اینکه به هوش بیاید جان خود را از دست داد.

بررسی