سرویس والیبال: تکنیک حرفه ای

سرویس توپ در والیبال عنصر اصلی و تعیین کننده در بازی است.

یک سرویس خوب و شایسته دریافت را برای حریف دشوار می کند و احتمال اشتباه را افزایش می دهد. این یک زنجیره کامل را شروع می کند که به تیم سرویس اجازه می دهد تا یک بلوک شایسته را قرار دهد و یک دفاع بسازد. در واقع سرویس در والیبال سلاح اصلی هر تیمی است.

بنابراین تکنیک سرویس در والیبال از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. چهار مرحله اصلی برای اجرای یک سرویس وجود دارد: پرتاب کردن، دویدن، پرش و ضربه زدن.

نوع خوراک پایه

سرویس برتر در والیبال روش اصلی قرار دادن توپ در بازی است که توسط تمامی تیم های حرفه ای انجام می شود. سرویس مستقیم در والیبال نام جایگزین یک تکنیک است.

دو راه برای ورود به توپ از این طریق وجود دارد - سرویس پاور و سرویس برنامه ریزی.

برای اجرای یک سرویس برقی بالای سر، باید پای چپ خود را در موقعیت شروع به جلو قرار دهید و پای راست خود را با "انگشت" پای خود روی زمین بگذارید. بازوی چپ کمی خم شده و توپ را در سطح چشم نگه می دارد. دست راست کمی بلند شده است.

عمل به این شکل است: دو قدم به جلو و توپ را تا ارتفاعی که برابر با قد خودتان به اضافه 50 سانتی متر است پرتاب کنید. با یک نسخه ساده شده، می توانید توپ را 40 سانتی متر پرتاب کنید. ضربه در حین پرش با توپ وارد می شود. کف دستت برای این کار باید دست های خود را طوری تمرین دهید که تا حد امکان سخت باشند.

تغذیه برق بسیار قدرتمند و سریع است. این خطرات زیادی را به همراه دارد، اما این همان چیزی است که بزرگترین مشکل را برای حریف ایجاد می کند.

گزینه دیگر گلایدر است. می توان آن را بدون پرش و حتی بدون پرش انجام داد. این یک نمای ساده از سرویس برتر است. تفاوت اصلی بین سرویس برنامه ریزی و سرویس پاور در تماس بین توپ و کف دست است.

در نسخه پاور، ضربه از بالا به پایین زده می شود و توپ مسیر سقوط واضحی دارد. در یک شوت برنامه ریزی، توپ و کف دست با یک حرکت خفیف دست به سمت بالا لمس می شوند که باعث چرخش توپ به عقب می شود. در اکثر موارد، توپ در امتداد یک مسیر قوس دار پرواز می کند و خطر برای طرف گیرنده زمانی است که گشتاور توپ تمام شود. در این لحظه، مسیر توپ "قطع می شود" و به شدت پایین می افتد.

راه جایگزین

گزینه دیگر برای قرار دادن توپ در بازی، سرویس کم است. در والیبال در سطح حرفه ای تمرین نمی شود. سرویس پایین توپ مرحله اولیه یادگیری تکنیک والیبال است.

تکنیک سرویس توپ به این روش ساده ترین و ابتدایی ترین است. این به طور انحصاری از یک موقعیت ثابت انجام می شود. در یک دست یک توپ وجود دارد که کمی به پهلو گرفته می شود. دست پیشرو کمی به عقب کشیده شده و به صورت مشت گره می شود. ضربه با مچ دست در طول حرکت دامنه دست پیشرو اعمال می شود. توپ معمولاً درست بالای تور به حداکثر ارتفاع خود می رسد و پس از آن سقوط می کند.

در برخی موارد، این سرویس را می توان در حرکت انجام داد، اما حتی این نیاز به یک گام رو به جلو دقیق ندارد. پای چپ به جلو هل داده می شود و پای راست در حالت تکیه گاه قرار می گیرد. در لحظه ضربه، وزن از یک پا به پای دیگر منتقل می شود که نیروی بیشتری به ضربه می دهد. و در عین حال هر دو پا از حالت کمی خمیده کاملاً صاف می شوند.

یک سرویس پایین کمی پیچیده تر در والیبال به این شکل است: ضربه توسط ناحیه اطراف شست دست که به صورت مشت گره شده است ایجاد می شود. در همان زمان، همان دست یک پرتاب کوچک از توپ را انجام می دهد - حداکثر 20 سانتی متر.

در هر صورت، مهم است که هنگام انجام هر سرویس وقت بگذارید. اگر توپ در هنگام اجرای صحیح همه عناصر به تور نرسید، باید نیروی ضربه را افزایش دهید یا در هنگام ضربه زدن سایر قسمت های بدن را درگیر کنید. این باید یک تقویت اضافی ایجاد کند.

بررسی