تغذیه مناسب: نحوه محاسبه رژیم غذایی برای یک هفته

#ProstoProSport می‌داند که چگونه بفهمید برای اینکه احساس طبیعی داشته باشید و خوب به نظر برسید، چقدر باید غذا بخورید.

با Fonbet یک شرط برد-برد قرار دهید!

ماشین حساب تغذیه

خدمات آنلاین رایگانی وجود دارد که به شما امکان می دهد آزادانه رژیم غذایی مورد نیاز یک فرد برای یک روز، یک هفته یا یک ماه را محاسبه کنید.

برای دریافت توصیه ها، باید فرمی را با اطلاعات فیزیولوژیکی خود (جنس، سن، وزن، قد، حجم برخی از قسمت های بدن) پر کنید و ویژگی های سبک زندگی خود را (نوع فعالیت، حضور و شدت فعالیت بدنی) مشخص کنید. ، روش های حرکت و غیره).

بر اساس این داده ها، ماشین حساب کالری مورد نیاز برای زندگی عادی را در اختیار شما قرار می دهد.

اگر می خواهید وزن کم یا زیاد کنید، می توانید برنامه تغذیه خود را به صورت آنلاین محاسبه کنید. مجدداً فرم را پر کنید، وزن واقعی و مورد نظر و همچنین دوره ای را که در طی آن می خواهید به نتیجه قابل توجهی برسید را مشخص کنید. در این حالت، ماشین حساب برنامه تغذیه و تعداد کالری را محاسبه می کند تا مثلاً در عرض 5 هفته 2 کیلوگرم وزن اضافه یا کم کنید.

لازم به یادآوری است که رژیم های غذایی فقط پس از مشورت با پزشک قابل استفاده هستند و رژیم های غذایی سخت فقط تحت نظارت مداوم پزشک امکان پذیر است.

اگر می‌خواهید هر گروه غذایی را از رژیم غذایی خود حذف کنید یا برعکس، مصرف مکمل‌های غذایی یا مجتمع‌های ویتامینی را بگنجانید، درگیر خودتشخیصی نباشید، بلکه با یک متخصص مشورت کنید و آزمایش دهید تا به وضوح بفهمید واقعاً بدن شما چیست. نیاز دارد و چه چیزی به شما کمک می کند.

کنترل

هنگامی که اعداد را بدست آورید، به مکانیزمی برای کنترل میزان مصرف روزانه و هفتگی خود نیاز دارید. می‌توانید یک دفترچه یادداشت و خودکار تهیه کنید، یا می‌توانید یکی از برنامه‌های متعدد را دانلود کنید و هر چیزی را که می‌خورید در آنجا ضبط کنید.

برای شمارش کالری دریافتی، باید وزن، حجم یا مقدار هر چیزی که می خورید و می نوشید را در نظر بگیرید و همچنین درصد پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات های موجود در محصول یا ظرف را از روی بسته بندی یا منو بازنویسی کنید. و همه چیز را به صورت دستی بشمارید. هر کوکی، هر مشت آجیل، هر فنجان قهوه - همه چیز باید یادداشت شود.

برنامه ها در این زمینه انسانی تر هستند، زیرا با احتمال 95 درصد، شخصی قبل از شما قبلاً این غذا را به لیست اضافه کرده است، نشانگرها به طور خودکار وارد می شوند و یک نمودار زیبا روی صفحه نشان می دهد که مثلاً امروز شما از تمام سطوح قابل قبول مصرف چربی فراتر رفته است.

برای اینکه کمتر خود را به خاطر خوردن چیپس اشتباه سرزنش کنید، همزمان برنامه ای نصب کنید که انواع فعالیت بدنی شما در طول روز و تعداد کالری سوزانده شده را در نظر بگیرد. برای مثال، اگر گربه دارید، این یک داستان است، اما اگر روزی دو بار با سگ خود بیرون بروید، موضوع متفاوت است. نشستن در دفتر، کار در کشور، رابطه جنسی، خرید، دوچرخه سواری، نظافت عمومی، خنده، بازی در فضای باز با کودکان، رقصیدن، حرکت - همه چیز بر سطح سوخت در بدن تأثیر می گذارد.

تغذیه مناسب برای یک هفته

شما می توانید تغذیه مناسب را برای خود فراهم کنید و منوی هفته را خودتان یا با کمک خدمات ویژه ایجاد کنید.

در مورد اول، شما سایت هایی را با دستور العمل ها، توصیه ها و بررسی ها مطالعه می کنید، کالری می شمارید، مواد غذایی می خرید و هر آنچه را که مناسب می دانید طبخ می کنید.

گزینه دوم برای کسانی که مطلقاً وقت ندارند مناسب است. سرویس هایی وجود دارند که قبلاً به فکر غذاهای مناسب برای هر مناسبت و هر سلیقه ای بوده اند. منو به شما امکان می دهد ترجیحات و واکنش های آلرژیک خود را در نظر بگیرید، این فرصت را به شما می دهد که دمدمی مزاج باشید و خود را تکرار نکنید. دستور العمل ها آزمایش شده اند، فن آوری ها کار شده اند، کالری ها شمارش شده اند، سهم ها وزن شده اند، تمام گرایش های غذا در نظر گرفته شده اند، و طبیعت فتوژنیک غذا نیز مورد توجه قرار گرفته است. تنها چیزی که باقی می ماند این است که ظروف را انتخاب کنید، آدرس و زمان تحویل را مشخص کنید و در زمان مقرر یک رژیم متعادل برای کل روز دریافت خواهید کرد. صبحانه، ناهار و شام آماده، بسته بندی، سرو می شود، فقط کافی است عکس بگیرید و این همه طراوت و خوبی را بخورید.

همچنین می‌توانید کافه یا رستورانی را انتخاب کنید که در زمینه غذاهای گیاهی یا گیاه‌خواری تخصص دارد، به شما کمک کند و به‌طور دوره‌ای مقدار کمی کالری را که در آنجا حساب می‌کنید بخورید.

منوی تغذیه مناسب برای یک هفته برای خانم ها

اگر با بدن مرد همه چیز ساده و واضح است، من اینجا خوردم، اینجا صرف کردم، تفاوت یا مثبت یا منفی است، پس محاسبه تغذیه مناسب برای زنان دشوارتر خواهد بود.

فعالیت بدنی و خود غذا تحت تأثیر بسیاری از عوامل اضافی و نامشخص است. بنابراین، مطالعه ای که توسط دانشمندان دانشگاه ایالتی اوهایو انجام شد، نشان داد که در زنان، استرس متابولیسم را در بخشی که مربوط به مصرف کالری و سوزاندن چربی است، کند می کند. مشخص شد که بدن زن پس از خوردن و استرس 104 کالری کمتر از بدون استرس می سوزاند. یعنی اگر دعوا یا درگیری اساسی پیش بیاید اولا کالری سوزانده نمی شود و ثانیاً خوردن استرس با شکلات یا برگر باعث اضافه وزن می شود.

هنگام ایجاد یک منوی هفتگی برای زنان نیز باید این واقعیت را در نظر گرفت. کار، کودکان، ترافیک، قیمت ها، مشکلات اقوام - در یک هفته، پس انداز "استرس" می تواند به مقدار قابل توجهی از کالری های حساب نشده و مصرف نشده باشد.

پنج دقیقه

اگر هنوز با کالری زیاد پیش بروید، فاجعه نیست؛ می توانید کالری اضافی را بسوزانید. دروس ویدیویی رایگان انواع مختلف تناسب اندام در یوتیوب موجود است. در اینجا سه ​​نمونه از تمرینات شدید آورده شده است که در عرض 5 دقیقه در صورت نیاز به سوزاندن حدود 50 کالری می توانید به تعادل روزانه خود برگردید.

بیش از پنج دقیقه

تناسب اندام، زومبا، ایروبیک، حرکات کششی، یوگا - انواع مختلف تمرینات و درس های ویدئویی برای کاهش وزن در خانه موجود است. این فعالیت ها در یک ساعت می توانند از 300 تا 600 کالری در شما صرفه جویی کنند. اگر هدف خود را از دست دادن پوند تعیین کرده اید، ساده است - باید هر روز کالری بیشتری از آنچه مصرف می کنید خرج کنید. رژیم غذایی خود را متعادل کنید، وضعیت سلامتی، سطح آمادگی جسمانی خود را در نظر بگیرید، مجموعه ای از تمرینات را انتخاب کنید که از نظر مدت و شدت مناسب شما باشد و ادامه دهید!

بررسی