تنیس لسبوس. ناوراتیلووا، ماورسمو و غیره

در سال 2017، تنیس باز سابق اکاترینا بیچکووا چیزی را اعلام کرد که مردم معمولاً با خجالت در مورد آن سکوت می کنند.

"آیا در تنیس لزبین ها وجود دارند؟ دختران زیادی در اینجا هستند که دختران را دوست دارند، تقریباً از هر ده یک نفر. آیا آنها رابطه خود را پنهان می کنند؟ نه، همه چیز قابل مشاهده است. وقتی بازی می کردم تعدادشان زیاد بود. رنه استابز، لیزا ریموند، دانیلیدو، شیاوونه. کیسی دلاکوا استرالیایی و دوستش یک فرزند دارند.

آیا از دانستن چیزی که احتمالا همیشه می دانستید بسیار شگفت زده شدید؟ زنان دگرباش جنسی زیادی در تنیس حضور دارند و همه از آن خجالت نمی کشند. برعکس، بسیاری به آن افتخار می کنند و اصرار دارند که هر یک از این دختران خاص هستند.

شاید مشهورترین لزبین در دنیای تنیس، چک باشد که در تمام دوران بزرگسالی خود زیر پرچم آمریکا شرکت کرده است. ما البته در مورد مارتینا ناوراتیلووا صحبت می کنیم. این دختر با کلمه "رسوایی" مترادف شد و دائماً ترفندهایی را انجام می داد که دیگران از انجام آنها نزدیک نبودند. چه کسی فکرش را می کرد که در همان ابتدای کار خود و فرار از زادگاهش جمهوری چک از ایالات متحده درخواست پناهندگی سیاسی کند؟


ناوراتیلووا در آغاز کار خود، لوران ریبورز/ASSOCIATED PRESS/TASS

"تصمیم من منطقی بود. وقتی خارج از کشور بودم، متوجه شدم که در خانه ما را فریب می دهند. برای پیشرفت بیشتر، به آزادی نیاز داشتم.» مارتینا انگیزه عمل خود را برانگیخت.

برای ناوراتیلووا، همین آزادی شامل روابط ویژه با نمایندگان جنس عادلانه نیز بود. در 20 سالگی عاشق ساندرا هنی گلف باز شد. عشق طوفانی آنها تقریباً سه سال به طول انجامید و در این مدت موفقیت های ورزشی مارتینا به شدت افزایش یافت. او اولین راکت جهان شد و نه تنها در ستون شایعات، بلکه در دادگاه نیز تسلط یافت. با این حال، همانطور که بعداً مشخص شد، ساندرا یک زن پوره بود و دائماً چندین بار در روز از دوستش رابطه جنسی سخت می خواست. برای ناوراتیلووا شکستن و ترکیب زندگی شخصی و ورزشی خود بسیار دشوار بود. وقتی نتایج بدتر شد، مارتینا تصمیم گرفت به رابطه آشفته خود با هنی پایان دهد.

در همان زمان، این زن آمریکایی آنقدر نگران این جدایی بود که حتی در بیمارستان بستری شد. پزشکان تشخیص دادند که تنیسور دچار خستگی عصبی است و به او دستور دادند که چند روزی را زیر نظر آنها سپری کند.

ناوراتیلووا مدت زیادی از این رابطه وقفه نگرفت و پس از چند ماه با نویسنده ریتا براون که با او در عمارتی در ویرجینیا زندگی می کرد به رختخواب رفت. همه اینها حدود دو سال به طول انجامید و سپس رابطه شروع به شکسته شدن کرد. با این حال، باید به اشتیاق بعدی مارتینا اشاره کرد - خانم تگزاس جودی نلسون. این زن حتی خانواده خود را به خاطر ورزشکار ترک کرد و شوهر و دو فرزندش را ترک کرد. عاشقان حدود هشت سال زیر یک سقف زندگی کردند تا اینکه ناوراتیلووا متوجه شد که او واقعاً مار را گرم کرده است. جودی با حیله گری یک قرارداد ازدواج تنظیم کرد که طبق آن بیشتر هزینه هایی را که از تنیس باز به دست می آورد گرفت.


ناوراتیلوا با یک جایزه دیگر، رابرت عزیز/AP/TASS

از طرفی معلوم نیست خود مارتینا به کجا نگاه می کرد و چرا بدون اجازه وکلا برخی اوراق را امضا کرد؟ ظاهرا عشق ذهنش را تیره کرده است. در نتیجه، جودی با مبلغ بسیار منظمی ناوراتیلووا را دوشید. رسانه ها مبلغ 7 میلیون دلار با ادعای 15 را گزارش کردند. معشوقه سابق به دنبال اخاذی از مارتینا برای هر سال زندگی مشترکشان بود که تا حدودی موفق شد نقشه موذیانه خود را محقق کند.

اکنون تنیس باز افسانه ای که موفق شد سرطان سینه را شکست دهد و چندین جدایی دشوار دیگر را پشت سر بگذارد، با نایب خانم اتحاد جماهیر شوروی 1990 یولیا لمیگووا زندگی می کند. این زوج در سال 2009 با هم آشنا شدند و در سال 2014، مارتینا در طول مسابقات آزاد آمریکا از شریک زندگی خود خواستگاری کرد. با قضاوت بر اساس اظهارات رسمی، هر دو از رابطه مشترک خود خوشحال هستند.

من اولین بار 14 سال پیش مارتین را در پاریس در یک شام ملاقات کردم. من به عنوان مدل کار کردم و با افراد مشهور زیادی آشنا شدم. من طرفدار تنیس نیستم، اما البته می دانستم او کیست و بلافاصله شروع به چت کردیم. حدس می زنم ما به ریشه های اروپای شرقی خود بسیار نزدیک بودیم. ما خیلی چیزهای مشترک داشتیم او خیلی بامزه بود و ما خیلی خندیدیم. ما ملاقات کردیم، او با دختران تنیس بازی کرد. احساسات به تدریج رشد کردند. سپس من و دخترانم به میامی رفتیم تا در عمارت مارتینا بمانیم و بعد همه چیز شروع شد.»

ناوراتیلوا که از آزمایش های بی پایان و شوک های شدید پس از جدایی خسته شده است نیز با خودش هماهنگی کامل دارد.

ناوراتیلوا و لمیگووا با کودکان، tennisworldusa.org

"من بسیار هیجان زده هستم! من 58 سالمه و برای اولین بار ازدواج کردم. این تنیسور اخیراً خاطرنشان کرد: این یک احساس غیرقابل توصیف است.

پس از ازدواج، این زوج به طور دائم در فلوریدا زندگی می کنند، اما گاهی اوقات جولیا برای مسائل کاری به پاریس سفر می کند. آنها می گویند که لمیگووا چندین سالن زیبایی در پایتخت فرانسه دارد. مارتینای جوان ابدی احتمالاً چنین علایق دوستش را دوست دارد.

اگر در مورد تنیس مدرن صحبت کنیم، در سال 2006، یکی از دختران برتر جهان، استرالیایی رنه استابز، علناً به داشتن یک گرایش جنسی غیر سنتی اعتراف کرد. این ورزشکار گفت که به این واقعیت بسیار افتخار می کند.

"من باید خودم را همانگونه که هستم بپذیرم. چون این مرحله ای از زندگی من نیست و چیزی نیست که باید از آن خجالت بکشم. من قصد ندارم که من را انکار کنم... فقط کاش می توانستم کمی در این مورد بازتر صحبت کنم زیرا اگر یک دختر 16 ساله به من نگاه می کرد، می دانست که خوب است. به هر حال، نکته اصلی این است که کسی کسی را دوست داشته باشد.

استابز برای مدت طولانی با شریک زندگی خود، لیزا ریموند آمریکایی، رابطه صمیمی داشت. مانند مورد ناوراتیلووا، چنین ارتباطی تنها به بهبود عملکرد ورزشی کمک می کند. استابز/ریموند شماره یک جهان بود، قهرمان مسابقات گرند اسلم شد و به طور کلی چهره قابل توجهی در دنیای تنیس بود.

رنی استابز، wtatennis.com

یک استرالیایی دیگر به نام کیسی دلاکوا که به راحتی می توان او را بازنده اصلی بازی های دوبل (هفت فینال و صفر برد) نامید، در انتظار سومین فرزندش از آماندا جاد محبوبش است. قبل از این، آماندا بود که دو پسر کیسی، بلیک و اندی را به دنیا آورد و اکنون نوبت دلاکا است.

زمانی یک رسوایی با صدای بلند با نام استرالیایی همراه بود. در سال 2017، 24 بار برنده اصلی و افسانه ای مارگارت کورت، یک شرکت هواپیمایی که از ازدواج همجنس گرایان حمایت می کند، تحریم کرد. و سپس دلاکوا نتوانست آن را تحمل کند. این تنیس باز داستانی را از چهار سال پیش به یاد آورد که دادگاه به شدت لزبین ها را به تخریب ارزش های سنتی خانواده متهم کرد.

"سپس، در سال 2013، زمانی که او یادداشت خود را نوشت، دوره بسیار شادی در زندگی من بود - اولین فرزند ما به دنیا آمد. البته وقتی نوشته های او را خواندم ناراحت شدم، اما به این نتیجه رسیدم که ارزش پاسخگویی را ندارد. اما هر چه جلوتر می رفت، بیشتر اجرا می کرد و حالا دیگر نمی توانستم تحمل کنم. به همین دلیل است که فقط می گوید "بس است". من شخصا مارگارت را می شناسم و در پرث با او تمرین کردم، بنابراین خیلی ناراحت شدم. و من کاملاً درک می کنم که هر کسی حق دارد نظر خود را داشته باشد، اما وقتی شما به طور خاص خانواده من را علامت گذاری می کنید، در حال عبور از مرز هستید. بنابراین او می تواند به آنچه می خواهد فکر کند، اما خانواده من مستحق حمله نیستند.» کیسی در پاسخ به انتقادات گفت.

در سال 2018، دلاکا به حرفه ورزشی خود پایان داد و اکنون می تواند تمام وقت آزاد خود را منحصراً به خانواده خود اختصاص دهد.


کیسی دلاکوا (سمت چپ)، playersvoice.com.au

مشخص است که یکی از تأثیرگذارترین زنان تاریخ نه تنها تنیس، بلکه همه ورزش ها، بیلی جین کینگ، نیز یک لزبین بود و زمانی نیز با دادگاه بدبخت مارگارت برخورد بسیار سختی کرد.

اگر الان بازی می‌کردم، در این زمین بازی نمی‌کردم. و من دیگر معتقد نیستم که عرصه باید به نام او باشد. سپس، در سال 2003، من واقعاً می خواستم که به عنوان یک دادگاه نام، به رسمیت شناخته شود. اما من همچنین معتقدم که وقتی یک مکان عمومی به نام شما نامگذاری می شود، نمی توانید دوستانه، سخاوتمند و مهمان نواز باشید. من یک لزبین هستم و می دانم که حذف نام او از دادگاه غیرممکن است. اما این نظر من است. اگر کسی نظرات مشابهی را در مورد مردم بومی، یهودیان یا هر شخص دیگری بیان کند، تصور اینکه نهادها همچنان نام آن شخص را داشته باشند، برایم سخت است. شاید دیدگاه متفاوتی در مورد جامعه LGBTQ وجود داشته باشد. اما همه ما فرزندان خداوند هستیم و بنابراین من معتقد نیستم که این هنوز قابل قبول است.

کینگ با عصبانیت گفت: برای من، آخرین نیش حرف او بود که می‌گفت بچه‌هایی که والدینشان تراجنسیتی هستند، شیطان هستند.

آملی مورسمو زن شماره یک فرانسوی سابق جهان از اعلام تمایلات جنسی غیرسنتی خود در 19 سالگی ترسی نداشت. این ورزشکار این کار را در کنفرانس مطبوعاتی پیش از مسابقات آزاد استرالیا انجام داد. در سال 2015، آملی در توییتر اعلام کرد که در انتظار یک فرزند است و چند ماه بعد پسری به دنیا آورد. با این حال، هنوز مشخص نیست که اولین فرزند از چه کسی است.


مارگارت کورت و مارتینا ناوراتیلووا، AP/TASS

شایعات حاکی از آن است که فرانچسکا شیاوونه ایتالیایی و کارلا سوارز-ناوارو اسپانیایی در تور فعلی لزبین هستند، اما خود ورزشکاران بیرون نیامدند و به هیچ وجه این اطلاعات را تایید نکردند. در یک زمان، سرگئی استاخوفسکی اوکراینی حمله خوبی به تور WTA کرد و ادعا کرد که هر دومین زن در تنیس زنان یک لزبین است. او حتی اضافه کرد که به همین دلیل است که دخترش را به تنیس نمی فرستد.

اما این یک نظر شخصی است. اگر در مورد حقایق اثبات شده صحبت کنیم، پس همه لزبین های باز به پیروزی های چشمگیری در دادگاه ها دست یافتند، تورنمنت های بزرگ را برنده شدند و در رتبه بندی جهانی پیشرو شدند. شما می توانید هر طور که دوست دارید با آنها رفتار کنید، اما انکار این واقعیت که بیلی ژان کینگ، ناوراتیلووا، مورسمو، ریموند و استابز برای توسعه ورزش خود بسیار بیشتر از برخی از کسانی که در تمام این مدت آنها را در مطبوعات مسخره کردند، انجام دادند، تنها یک امر مطلق است. ادم سفیه و احمق.

بررسی