10 فیلم و سریال برتر بر اساس بازی های رایانه ای. و بله، اینجا "جادوگر" وجود ندارد

تعداد زیادی اقتباس از بازی های جالب بدون نتفلیکس وجود دارد.

در اواسط دهه 1990، صنعت فیلم به طور جدی به دنیای رو به رشد بازی های رایانه ای علاقه مند شد. به نظر می رسید ساختن یک فیلم یا سریال خوب با شخصیت های آماده و طرح داستان چندان سخت نباشد، مخصوصاً اگر پول وجود داشته باشد. در واقعیت، معلوم شد که همه چیز چندان ساده نیست - گیمرهای حساس از هک کاری و انحراف از نسخه اصلی بازی مورد علاقه خود آزرده شدند.

با این حال، با توجه کافی به منبع اصلی، نویسندگان موفق به ایجاد تصویری شدند که هم برای طرفداران بازی های رایانه ای و هم برای بینندگان عادی قابل بررسی باشد. بیایید چند مورد از این داستان ها را به یاد بیاوریم.

مورتال کمبت (1995)

ساخت یک فیلم بازی مبارزه حتی ساده تر به نظر می رسد. یک داستان معمولی از مبارزه بین خیر و شر، حداقل طرح و بسیاری از جلوه های ویژه با نبردهای روشن. افسوس، همانطور که فیلم های دنیای مورتال کامبت به ما نشان داده اند، این همیشه کار نمی کند. طرفداران سریال، کار پل اندرسون را موفق ترین کار می دانند که بیش از 20 میلیون نفر را به سینماها جذب کرد و به یک تجربه جسورانه تبدیل شد.

این یکی از اولین فیلم‌هایی است که بر اساس یک بازی رایانه‌ای ساخته شده است و از این نظر بسیار موفق است. بعدها چندین فیلم دیگر بر اساس مورتال کامبت اکران شدند اما نتوانستند موفقیت قسمت اول را تکرار کنند. "Extermination" (1997) یک شکست کامل بود و اکنون طرفداران بازی های مبارزه ای مشتاقانه منتظر اولین راه اندازی مجدد Mortal Kombat-1995 هستند که سال آینده منتشر خواهد شد.

Need for Speed ​​(2014)

فیلم دیگری که در آن ضعف های طرح با ژانر بازی اصلی توجیه می شود. خوب، در یک فیلم در مورد مسابقه چه چیزی می توانید ببینید، به جز ماشین های جالب و سرعت؟ بهترین نقش آرون پل نیست، اما باید اعتراف کنیم که او از آن نهایت استفاده را کرد. و خود فیلم به جای عرضه یکی از جدیدترین بازی‌های این سری، ارزش چند ساعت صرف کردن را دارد.

Final Fantasy: Brotherhood (مجموعه تلویزیونی 2016)

دنیای بازی های نقش آفرینی Final Fantasy نیز چندین بار توجه نمایندگان صنعت سینما را به خود جلب کرده است. محبوبیت این مجموعه باعث شده تا چندین عنوان انیمه و فیلم کامل منتشر شود، اما سریال کوتاه اما پر جنب و جوش تولید شده در ژاپن ارزش توجه ویژه دارد. «برادری» ما را با دنیای Final Fantasy XV آشنا می‌کند، اما بنا به دلایلی نتوانست داستان را فراتر از اولین فصل موفق توسعه دهد.

ممکن است توجه طرفداران سریال را نیز کارتون The Spirits Within که در سال 2001 منتشر شد به خود جلب کند. و در میان سری های انیمه نیز می توانید چند اقتباس جالب از Final Fantasy را پیدا کنید.

Фهمه جانبه شکستن دود هسته ای (مجموعه تلویزیونی، 2011-2013)

دنیای Fallout مطمئناً افتخار صنعت بازی است. طرفداران واقعاً می خواستند انتقال مناسبی از فضای بازی را به واقعیت های سینمایی ببینند و طرح سریال آمریکایی دهه 2010 (دو فصل منتشر شد) گیمرها را ناامید نکرد. احتمالاً به این دلیل که "Nuclear Smoke Break" توسط خود طرفداران Fallout ساخته شده است که همه امکانات را با حداقل بودجه استخراج کرده اند.

Warcraft (2016)

طرفداران یکی از پربازی‌ترین جهان‌ها لایق یک فیلم پرفروش با بودجه بالا و بازیگرانی در سطح بن فاستر هستند. بله، طرفداران همچنان به بحث ادامه می دهند که آیا طرح داستان با قوانین بازی مطابقت دارد، اما باید اعتراف کنیم که فیلم کامل نبود، اما برای طرفداران Warcraft درخشان و جذاب بود. درست است، فقط برای آنها.

سایلنت هیل (2006)

آزمایش اقتباس از ترسناک کونامی بسیار موفق تر بود. رادا میچل، شان بین و بقیه اعضای تیم کار بزرگی انجام دادند و فیلم سال 2006 را به خودی خود به یک کلاسیک ترسناک تبدیل کردند. طرح و بازی برای این ژانر بد نیست، کارگردانی و جلوه های ویژه به موقع: همه چیز در Silent Hill عالی است.

اما قسمت دوم که در سال 2012 منتشر شد، موفقیت چندانی نداشت. طرفداران بازی و فیلم اول ناامید شدند. چگونه نویسندگان توانستند کل اتمسفر، سلاح اصلی سایلنت هیل را از دست بدهند؟ پاسخ این هرگز پیدا نشد.

Prince of Persia: The Sands of Time (2010)

«شاهزاده ایرانی» ده سال پیش و با موفقیت از دنیای بازی به اکران سینما رفت. جیک جیلنهال که نقش اصلی را بازی می‌کرد، توانست نه تنها طرفداران بازی، بلکه بینندگان معمولی (البته بیشتر دختران جوان) را به خود جذب کند. این فیلم در میان گروه های دیگر از طرفداران فیلم چندان موفق نبود، اما روح شاهزاده ایرانی در بالاترین سطح منتقل شد.

معمولاً تطبیق بازی‌ها در ژانر فیلم دشوار است، اما در اینجا برعکس شد. توسعه دهندگان یوبی سافت در تلاش برای استفاده حداکثری از هیاهوی فیلم موفق، یک بازی در محیطی مشابه و با طرحی مشابه ساختند. اما نتیجه نداد: The Forgotten Sands ناموفق ترین بازی در این سری محسوب می شود.

Castlevania (مجموعه تلویزیونی 2017 - 2020)

حیف که دنیای خون آشام ها و جنگنده های خون آشام ایجاد شده توسط کونامی اینقدر دیر توجه صنعت همسایه را به خود جلب کرد. دیگر چیزی برای جلب توجه وجود ندارد: نسخه اصلی در سال 1989 منتشر شد و اکنون فقط در حافظه گیک ها زنده است و آخرین بازی های این سری مدت هاست که گرد و غبار را در قفسه ها جمع می کنند. اما سریال انیمیشن Castlevania بسیار باحال بود و اگر قبلاً در کودکی این داستان را روی صفحه تلویزیون تماشا کرده اید، کار وارن الیس دو برابر لذت شما را به ارمغان می آورد.

رزیدنت اویل (2002)

سری ترسناک کپکام نیز شایسته یک اقتباس سینمایی بود و یکی از اولین هایی بود که آن را دریافت کرد. برای اوایل دهه 2000، اقتباس از یک بازی کامپیوتری با بودجه زیاد (که فقط میلا جووویچ در نقش اصلی ارزش دارد) کاری پرخطر به نظر می رسید، اما به طور کامل نتیجه داد.

دریافت‌های عالی باکس آفیس، تأیید طرفداران، و حتی شک و تردیدهای ممانعت‌شده از سوی منتقدان، که معمولاً فیلم‌های بازی‌ها را به نمایش می‌گذارند. اما دو سال بعد امکان تکرار موفقیت وجود نداشت، اگرچه نویسندگان اعتراف کردند که همان کار را انجام می دادند.

لارا کرافت: مهاجم مقبره (2001)

یکی از جذاب ترین قهرمانان بازی های رایانه ای در سینما، و حتی با آنجلینا جولی در نقش اصلی - گیمرهای اوایل دهه 2000 فقط می توانستند در مورد این آرزو کنند. اقتباس سینمایی Tomb Raider خالی از اشکال نیست، اما مزایای بسیار بیشتری برای یک فیلم سرگرم کننده وجود دارد. این فیلم حتی توسط کسانی که فقط در مورد بازی شنیده بودند مورد تحسین قرار گرفت.

قسمت دوم هم خوب بود اما تلاش برای بازگشت لارا کرافت به سینما در سال 2018 چندان موفق نبود. آلیشیا ویکاندر به وضوح به جولی و یا نسخه اصلی بازی‌ها عمل نکرد، و برای پروژه‌ای که قهرمان تمام پیش‌زمینه را اشغال می‌کند، این یک اشتباه مهلک بود.

بررسی