ژن های طلایی سوفیا پوزدنیاکوا تنها قهرمان روسی جهان در ووکسی چین است

مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان روز جمعه به پایان رسید. تنها مدال طلا برای تیم ما توسط دختر قهرمان چهار دوره المپیک و قهرمان ده بار جهان، استانیسلاو پوزدنیاکوف، که اکنون پست های ریاست ROC و ECF را در اختیار دارد، به ارمغان آورد.

صابر

اخیرا تیم روسیه در حال جمع آوری مدال های اصلی خود در سابر بوده است. این بار هم این اتفاق افتاد، اما چه کسی فکر می‌کرد که قهرمان جهان در مسابقات انفرادی سوفیا پوزدنیاکوا باشد، که قهرمانی فعلی جهان برای او تنها دومین دوره است. این 21 ساله روسی با اطمینان تمام مسابقات را پشت سر گذاشت و رقبای خود را با اختلاف سه ضربه یا بیشتر تا بازی نهایی شکست داد. اما در میان آنها سه قهرمان جهان در مسابقات تیمی وجود داشتند - ایرنا وکی ایتالیایی و داگمارا وزنیاک و آن الیزابت استون آمریکایی. آخرین نفر در نیمه نهایی صوفیه بود که تنها اجازه 6 تزریق را داد.

در یکی دیگر از بازی های مرحله یک دوم نهایی، سوفیا ولیکایا یانا یگوریان را که با مصدومیت جزئی به رقابت پرداخته بود را شکست داد و از این طریق انتقام شکست خود در بازی سرنوشت ساز المپیک ریو را با نتیجه 1 بر 2 گرفت. در فینال، قهرمان هفت بار جهان به عنوان مورد علاقه آشکار در نظر گرفته شد، اما پوزدنیاکوا بلافاصله با چهار ضربه پیش افتاد. ولیکایا توانست نتیجه را به تساوی بکشاند اما صوفیه دوباره با اطمینان 15 بر 14 پیش افتاد. حریف توانست فاصله را به حداقل برساند اما با نتیجه 14 بر 9 ضربه قاطع را پوزدنیاکوا وارد کرد و حس اصلی مسابقات را در ووشی ایجاد کرد.

جالب اینجاست که این اولین بار در تاریخ شمشیربازی بود که یک پدر و دختر در مسابقات قهرمانی انفرادی قهرمان جهان شدند. پیش از این، تنها پسران و نوه ها می توانستند موفقیت های خانوادگی را تکرار کنند. در سال 1977، مدال طلا به پال گرویچ مجارستانی، پسر آلادار گرویچ، قهرمان سه دوره مسابقات انفرادی جهان رسید. و خانواده مونتانو ایتالیا 5 عنوان انفرادی را جمع آوری کردند. در سال های 1938 و 1947، آلدو مونتانو پدر، در سال های 1973 و 1974 پسرش ماریو آلدو مونتانو برجسته شد و در سال 2011 نوه او آلدو مونتانو جونیور قهرمان جهان شد. خانواده پوزدنیاکوف یک عنوان دیگر دارند، زیرا پدر 5 بار قبل از پیروزی دخترش برنده شد (1997، 2001، 2002، 2006، 2007).

صوفیه در مسابقات تیمی به سکو صعود کرد. متاسفانه فقط به مرحله دوم رسید. پس از یک نیمه نهایی بسیار سرسخت با ایتالیایی ها که در آن دختران ما با یک ضربه پیروز شدند، روس ها در کمال تعجب به راحتی 35:45 مغلوب فرانسوی ها شدند.

در سابر انفرادی مردان، جایزه برنز به کمیل ابراگیموف رسید که موفقیت سال گذشته خود را تکرار کرد. او در مرحله یک هشتم نهایی انتقام شکست خود در فینال قهرمانی اروپا مقابل ماکس هارتانگ آلمانی را با نتیجه 1 بر 8 گرفت و سپس آندراش ساتماری قهرمان سال گذشته جهان مجارستانی را شکست داد اما در نیمه نهایی مغلوب کره ای شد. کیم جونهوان 15:7، که در نهایت برنده طلا شد » Wuxi.

در رقابت تیمی، دمیتری دانیلنکو، کمیل ابراگیموف، کنستانتین لوخانوف و ونیامین رشتنیکوف مقام هفتم را به خود اختصاص دادند. بنابراین ، روس ها 7 مدال در سابر - 5 طلا ، 1 نقره و 2 برنز دریافت کردند.

راپیر

در اینجا امیدهای ما عمدتاً با اینا دریگلازوا مرتبط بود که به عنوان قهرمان فعلی المپیک، جهان، اروپا و همچنین برنده جام جهانی به چین پرواز کرد. افسوس که او مجبور شد از یکی از این عناوین جدا شود. دریگلازوا، که مربی شخصی او از دوران کودکی، ایلدار ماولیوتوف، نتوانست از او در ووکسی حمایت کند، تنها پنجم شد. او در سه بازی اول حذفی، رقبای خود را در هم شکست، اما در مرحله یک چهارم نهایی به طرز ناامیدکننده‌ای یک ضربه را به ایسائورا تیبوت فرانسوی با نتیجه 14:15 واگذار کرد.

مانع 1/4 نهایی اینا به همراه هم تیمی هایش آناستازیا ایوانووا، مارتا مارتیانووا و سوتلانا تریپاپینا نتوانستند به مسابقات قهرمانی تیم راه پیدا کنند. در نتیجه، تنها رتبه 8. اما تیمور ارسلانوف، دیمیتری ژربچنکو، تیمور سافین و الکسی چرمیسینوف بازیکنان فویل ما توانستند به پله سوم سکو صعود کنند. در مسابقات شخصی، صفین بهترین تیم ما شد - مقام دهم.

شمشیر

تیم اپه مردان روسیه متشکل از سرگئی بیدا، نیکیتا گلازکوف، پاول سوخوف و سرگئی خودوس توانست موفقیت سال گذشته خود را تکرار کند و برنز را با نتیجه 3 بر 45 فرانسوی شکست دهد. چهار زن (تاتیانا آندریوشینا، تاتیانا گودکووا، ویولتا کولوبووا، ویولتا خراپینا) نیز به سکو نزدیک بودند، اما در مسابقه برنز با نتیجه 35 بر 42 مغلوب چینی شدند.

در مسابقات شخصی بهترین تیم ما سرگئی خودوس بود (مقام اول) و تاتیانا آندریوشینا (مقام اول).

بنابراین، در Wuxi تیم روسیه برنده شد 1 طلا, 2 نقره и 4 برنز جوایز، تنها مقام 5 در جدول رده بندی مدال. ایتالیایی‌ها با 4 طلا، 2 نقره و 1 برنز قهرمان شدند.

بررسی