خبیب نورماگومدوف مسلط ترین مبارز تاریخ هنرهای رزمی مختلط است

29-0، هیچ کس دیگری آن را ندارد!

 در 24 اکتبر 2020، خبیب نورماگومدوف جاستین گیتجه را با خفه مثلثی مورد علاقه خود بخواباند و پس از آن اعلام بازنشستگی کرد. خبیب در 12 سال بازی هرگز شکست نخورد و به اعداد فوق العاده 29-0 رضایت داد. با جنگنده روسی می توان متفاوت رفتار کرد، اما آمار او در اجرای ترکیبی واقعا باورنکردنی است!

جایی که حبیب بیشتر برنده شد:

  • 11 - روسیه
  • 8 - ایالات متحده آمریکا
  • 5 - اوکراین

خبیب vs Conor تقابل اصلی است UFC

احتمالاً رابطه نورماگومدوف و مک گرگور هرگز دوستانه نبوده است. بلکه رزمنده ها تا لحظه خاصی متوجه یکدیگر نشدند و تحمل نکردند. آنها ارتباط برقرار نکردند، به ما بابت پیروزی ها و هزینه ها تبریک نگفتند. آنها به سادگی در جهان های موازی زندگی می کردند.

با انتقال کانر به سبک وزن، خبیب دیگر نمی توانست متوجه ایرلندی شود که مبارزه عنوان قهرمانی خود (با ادی آلوارز) را از او گرفت. روس باید تا بهار 2018 برای شانس خود صبر کند. اما این خیلی مقصر مک گرگور نیست بلکه مصدومیت نورماگومدوف است. تا اردیبهشت، بیزاری ورزشکاران از یکدیگر فقط در قالب کلمات بیان می شد.

رویدادها در آستانه UFC 223 به سرعت شروع به توسعه کردند. خلق و خوی خبیب به دلیل مصدومیت تونی فرگوسن به شدت بدتر شد. سپس پزشکان به مکس هالووی اجازه ورود به هشت ضلعی را ندادند و آنتونی پتیس در وزن کشی شکست خورد. روس در کمتر از یک هفته سه حریف داشته است.

و آرتم لوبوف زیر دست داغ خبیب افتاد دوست صمیمی مک گرگورنورماگومدوف برای مصاحبه ای که لوبوف از او انتقاد کرد، سیلی به سر او زد. به ویژه، او را "مغز" خطاب کرد. علاوه بر این، خبیب این کار را در حالی انجام داد که در جمع دوجین نفر از دوستانش علیه آرتم که کسی در کنارش نبود، بود.

به معنای واقعی کلمه روز بعد او حتی به نیویورک پرواز نکرد، اما مک گرگور مانند یک گلوله به داخل حمله کرد. پس از کنفرانس مطبوعاتی شرکت کنندگان در UFC 223، مرد ایرلندی حصار آهنی را به سمت اتوبوس شرکت کنندگان در نمایش آینده پرتاب کرد. تمام مراحل روی دوربین فیلمبرداری شد. و همین اواخر، با تصمیم دادگاه، مک گرگور پنج روز خدمات اجتماعی و سه جلسه مدیریت خشم برای این قسمت دریافت کرد.

البته همه اینها یک نمایش ساختگی به نظر می رسید، اما خود این حادثه بیش از هر دعوا مورد توجه قرار گرفت.

همه چیز در 6 اکتبر 2018 مشخص شد، زمانی که خبیب و کانر در هشت ضلعی با هم دیدار کردند و 3 دقیقه و 3 ثانیه بعد مک گرگور پس از شکستن گردنش در زد.

چگونه حبیب اغلب برنده شد:

  • 9- تصمیم به اتفاق آرا
  • 8 - ناک اوت فنی
  • 5 - مثلث

روشنایی بخش مهمی از موفقیت در MMA است.

این هیچ رازی نیست: برای فروش دعوا، باید برای عموم جالب باشید. خبیب با این کار به طرز درخشانی کنار آمد، هرچند اغلب در یک کلید کوچک. حمایت مداوم از اسلام و داغستان، درگیری های عجیب با ستارگان پاپ روسی، پذیرایی با پوتین، صحبت های آشغال، و حتی پول پرداختی به بی خانمان های آمریکایی بابت فشار - همه اینها باعث شد نورماگومدوف در موج هیاهو باقی بماند. حتی آخرین حمله او به رئیس جمهور فرانسه ماکرون اکنون در سراسر جهان مورد بحث قرار گرفته است.

خانواده از همه مهمتر است

عبدالماناپ نورماگومدوف، پدر حبیب نورماگومدوف، مبارز UFC درگذشت.

— Meduza (@meduzaproject) 3 ژوئیه 2020

خبیب در رده بندی اخیرا منتشر شده از بهترین مبارزان بدون در نظر گرفتن دسته وزنی (P4P) در جایگاه اول قرار دارد که کاملا شایسته به نظر می رسد. البته نورماگومدوف می‌توانست سه یا چهار سال دیگر بالاترین سطح خود را نشان دهد، اما پس از پیروزی بر گاتجه اعتراف کرد که مادرش از او خواسته است که دیگر بدون پدرش نبرد نکند.

پدر خبیب، عبدالماناپ نورماگومدوف، در 3 ژوئیه 2020 پس از عوارض ناشی از ویروس کرونا درگذشت. در تمام دوران ورزشی نورماگومدوف جونیور، این پدرش بود که فرد اصلی زندگی او بود: دوست، مربی و شاگرد.

نبرد با گاتجه اولین و به احتمال زیاد آخرین جنگی بود که خبیب بدون هیچ کمکی از جانب پدرش به جنگ پرداخت.

بیوگرافی او اینگونه توسعه یافت: پدرش او را وارد این ورزش کرد، اما مادرش او را از آن دور کرد.

بررسی