نحوه شرط بندی در ورزش های الکترونیکی: استراتژی و تفاوت های ظریف

قبل از شروع شرط‌بندی در ورزش‌های الکترونیکی، باید بدانید که مسابقات بازی‌های رایانه‌ای چه تفاوتی با فوتبال، هاکی، بسکتبال و غیره که ما به آن عادت کرده‌ایم، دارد. در اینجا همه چیز کاملاً متفاوت عمل می کند و فقط برخی از جزئیات کلی هنوز به ما یادآوری می کنند که این رقابتی است که وظیفه اصلی شرط بندی پیش بینی نتیجه و سایر جزئیات است.

با این حال، اگر حتی کمی عمیق تر نگاه کنید، وضعیت روشن نیست. اولاً، eSports خود از چندین رشته بازی تشکیل شده است که هر یک دارای سیستم مسابقات خاص خود و تیم های منحصر به فرد با شرکت کنندگان خود هستند. در استراتژی Dota 2، چیدمان ها تا حدودی یادآور سیستم فصلی در تنیس هستند، در League of Legends می توانیم لیگ های منطقه ای معمولی برای انواع بازی را ببینیم و دنیای تیراندازی CS:GO در مقایسه با هر ورزشی کاملاً آشفته است.

اولین توصیه‌ای که می‌خواهم به شرط‌بندان تازه کار کنم این است که یک رشته را انتخاب کنند و ابتدا فقط روی آن شرط بندی کنند. همین تیم می تواند نتایج کاملاً متفاوتی را در Dota 2 و CS:GO نشان دهد و هر مسابقه دارای تعداد زیادی جنبه است. حتی کسانی که برای مدت طولانی در زمینه ورزش های الکترونیکی کار می کنند نمی توانند با تمام روند بازی های مختلف همراهی کنند.

دوم: برای شرط بندی خوب در ورزش های الکترونیکی، باید دائماً تغییرات در قوانین را زیر نظر داشته باشید. اگر در فوتبال کافی است یک بار یاد بگیریم آفساید چیست یا بفهمیم چه چیزی بر تعداد کرنرها تأثیر می گذارد، پس واقعیت های بازی به شدت قابل تغییر است. رشته eSports نیز یک رقابت است که به طور مداوم ویژگی های جدیدی برای علاقه مند نگه داشتن گیمرها در آن معرفی می شود. هر تغییر به نوبه خود می تواند بر مدت زمان بازی، شدت نبردها و نقاط قوت تیم های فردی تأثیر بگذارد.

انواع شرط بندی در ورزش های الکترونیکی

برای نتیجه. به اندازه کافی عجیب، قابل اطمینان ترین نوع شرط بندی است. گاهی اوقات حتی تیم های برتر نیز می توانند شما را با کیفیت بازی خود شگفت زده کنند، اما موفقیت نهایی در هر صورت حاصل می شود. به جز مواردی که در ادامه می نویسیم. همچنین شایان ذکر است که در ورزش های الکترونیکی بسیار نادر است که نتیجه تساوی در دسترس باشد.

فورا، تلویزیون/TM. نقل‌قول‌های مشابهی برای تعداد بازی‌ها در یک سری (معمولاً آنها یکی پس از دیگری پیش می‌روند) و راندها در یک مجموعه مشاهده می‌شود. اغلب، تیم‌های باتجربه به خود اجازه می‌دهند استراحت کنند و یک نقشه (ست) یا چندین راند را از دست بدهند، بنابراین شرط‌بندی روی شکست حتی اگر یک مورد علاقه آشکار وجود داشته باشد کاملاً خطرناک است.

آمار. اکنون بنگاه‌ها رویدادهای بیشتری را به این خط اضافه می‌کنند. با این حال، شرط بندی در مورد اینکه چه کسی اولین کشتن را انجام می دهد یا مدت زمان بازی فقط در صورتی ارزش شرط بندی دارد که تجربه زیادی در ورزش های الکترونیکی یا استفاده شایسته از آمار از منابع ویژه داشته باشید.

برای بسیاری از بنگاه‌داران، شرط‌بندی روی نبردهای رایانه‌ای هنوز جدید است، بنابراین برخی از شانس‌ها ممکن است باعث سردرگمی شرط‌بندان با تجربه شود. تحلیلگران بوک میکر همیشه تعویض ها و برنامه تیم و همچنین نقل و انتقالات و تیم های جدید را نظارت نمی کنند - آنها بدون توجه به قدرت بازیکنان به دومی ترجیح نمی دهند.

تصویر واقعی را در حال حاضر می‌توان توسط شرکت‌های شرط‌بندی تخصصی نشان داد که شرط‌بندی را فقط روی ورزش‌های الکترونیکی یا حتی یک بازی می‌پذیرند. خطوط آنها را می توان برای تجزیه و تحلیل استفاده کرد، اما حمل پول در آنجا توصیه نمی شود - چنین سایت هایی به طور غیرقانونی کار می کنند، شانس کمتری در آنجا وجود دارد، و گرفتن اشتباه تحلیلگران چنین منابعی غیرممکن است.

توصیه های کلی برای شرط بندی در ورزش های الکترونیکی

معنی مسابقه. تیم‌های ورزشی بسیار بیشتر از تیم‌های معمولی بازی می‌کنند - برای مثال، یک باشگاه Dota 2 می‌تواند 10-12 مسابقه را به عنوان بخشی از یک تورنمنت یک هفته برگزار کند. سازمان دهندگان اغلب سیستمی با تعداد جلسات زیادی را برای خشنود کردن بینندگان و فروش تبلیغات در برنامه ها پیشنهاد می کنند. بنابراین اهمیت برخی از بازی ها به حداقل می رسد و علاقه مندان از آنها به عنوان محل تمرین استفاده می کنند. علاوه بر این، یک تیم قدرتمند در صورتی که از پیروزی خود مطمئن باشد می تواند ست اول یا چندین راند را در شروع بازی ببازد.

اهمیت مسابقات چیزی مشابه، اما در مقیاس جهانی. در برخی از رشته ها، تیم های برتر فقط برای تمرین در شرایط واقعی به مسابقات قهرمانی تجاری اعزام می شوند. هرچه این مسابقات برای باشگاه اهمیت کمتری داشته باشد، احتمال اینکه تیم تمام تلاش خود را بکند کمتر است. در این مورد، می توانید آنالوگ های ورزشی مانند مسابقات فوتبال پیش فصل یا جام جهانی بیاتلون در آمریکای شمالی را پیدا کنید.

خارجی. آمادگی بدنی در ورزش‌های الکترونیکی اهمیتی ندارد، بنابراین بردن «در کلاس» کمی دشوارتر است، به خصوص که سطح تیم‌ها در یک تورنمنت تفاوت چندانی با هم ندارند. محبوب می تواند به راحتی به تیم ضعیف ببازد و چنین مواردی در اینجا بسیار بیشتر از فوتبال و هاکی اتفاق می افتد.

اخبار. همانطور که قبلاً گفتیم، در ورزش های الکترونیکی شرط بندی باید داده های بسیار بیشتری را در ذهن داشته باشد. یک پچ جهانی (یک سری تغییرات در بازی) می تواند تمام دستاوردهای قبلی تیم ها را خنثی کند، بنابراین نتیجه مسابقه ای که یک سال و نیم پیش بین رقبا برگزار شد اغلب هیچ اطلاعاتی را ارائه نمی دهد. در عین حال، تعویض های اجباری نیز در مسابقات رایانه ای رخ می دهد و ممکن است فرم تیم تحت تأثیر برنامه بازی و آخرین نتایج باشد.

بسیاری از این مطالب ممکن است برای یک طرفدار معمولی مزخرف به نظر برسد. باورش سخت است که در برخی از ورزش‌های سنتی، محبوب تقریباً عمداً هر سه بازی مرحله گروهی را از دست می‌دهد، در حالی که تیم دیگر مطمئن‌ترین انتقام را برای سه شکست متوالی یک هفته پیش می‌گیرد. بنابراین، آخرین توصیه ما برای امروز این است که قبل از شرط بندی در ورزش های الکترونیکی، چندین تورنمنت در یکی از رشته ها را تماشا کنید. پس از این، تمام تفاوت های ظریف واضح تر خواهد شد.

بررسی