نه به دلایل خودخواهانه حقوق مربیان اسکیت در روسیه. قسمت 1

پول جایزه

اسکیت بازان بسته به جایگاهشان در مسابقات جوایز نقدی دریافت می کنند. از آنجایی که پاداش برای مربیان در نظر گرفته نمی شود، مدت هاست که در تمرینات روسی ثابت شده است که ورزشکاران تقریباً یک سوم پول جایزه را به افرادی می دهند که آنها را آموزش داده اند.

در عین حال، این اتفاق می افتد که پاداش مربیان 10٪ یا 50٪ است و اصلاً 30٪ نیست، یا هیچ پاداشی از جوایز خردسالان به مربیان پرداخت نمی شود و پول فقط در ورزش بزرگسالان شروع به نقش آفرینی می کند. - همه اینها به صورت خصوصی و با توافق متقابل تصمیم گیری می شود.

اگر فقط یک مربی وجود داشته باشد، همه چیز مشخص است، اگر گروهی با ورزشکار کار کند - مربیان، طراحان رقص، کادر پزشکی و غیره - توزیع بیشتر در کادر مربیگری بدون مشارکت ورزشکاران اتفاق می افتد.

اسکیت بازان گروه Eteri Tutberidze بیشترین درآمد را در فصل 2018/2019 (به هزار دلار) کسب کردند: آلینا زاگیتووا - 134، الیزابت تورسینباوا - 65، الکساندرا تروسوا - 19، موریس کویتلاشویلی - 13، آنا کوستورنایا -13، آنا کوستورنایا -10، 254. 13. محاسبه اینکه مجموع مبلغ جایزه 30 هزار دلار است کار سختی نیست و پس از کسر 73,5 درصد مالیات بر درآمد و XNUMX درصد، سهم کادر مربیگری XNUMX هزار تومان است.

زوج های گروه نینا موزر اوگنیا تاراسوف / ولادیمیر موروزوف و ناتالیا زابیاکو / الکساندر انبرت به ترتیب 133 و 81 هزار دلار درآمد داشتند. سومین "کوچینگ" پس از کسر مالیات 64 هزار دلار است. تمام محاسبات بیشتر را می توان به طور مستقل انجام داد.

دوئت رقص الکساندر ژولین، ویکتوریا سینیتسینا / نیکیتا کاتسالاپوف، حساب خود را با 129 هزار نفر، و بخش های ایرینا ژوک و الکساندر سوینین، الکساندرا استپانوا / ایوان بوکین، 88 سال تکمیل کردند.

شاگردان والنتینا چبوتارووا، میخائیل کولیادا و استانیسلاوا کنستانتینوف، هر کدام 22 هزار و الکساندر سامارین، مربی سوتلانا سوکولوفسکایا، 28 هزار درآمد کسب کردند.

شاگردان الکسی میشین نیز از تقسیم صندوق جایزه دور نماندند: اولین فصل بزرگسالان سوفیا سامودوروا 47 هزار دلار به ارمغان آورد و الیزاوتا توکتامیشوا موفق شد در نیم فصل اول 39 هزار دلار جمع آوری کند. برای اسکیت بازان از سنت. سن پترزبورگ، این هنوز فینال نیست: آنها همچنان در مسابقات قهرمانی تیمی جهان که در 11-14 آوریل در ژاپن برگزار می شود، درآمد اضافی دریافت خواهند کرد. الکساندر سامارین، آندری لازوکین، ناتالیا زابیاکو/الکساندر انبرت و ویکتوریا سینیتسینا/نیکیتا کاتسالاپوف نیز در تیم ملی روسیه حضور خواهند داشت.

اوگنیا مدودوا به طور قابل توجهی موجودی خود را در ماه مارس پر کرد - پول جایزه او در اولین سال کار با متخصص کانادایی برایان اورسر به 44 هزار واحد پول آمریکایی رسید.

نوجوانان دیروز الکساندرا بویکووا/ دیمیتری کوزلوفسکی، دوتایی از مدرسه تامارا موسکوینا، در طول فصل 28 هزار درآمد کسب کردند و بر اساس این شاخص آنها از اولین زوج جوان در روسیه پایین تر بودند: درآمد آناستازیا میشینا و الکساندر گالیاموف، بخش های نیکولای. و لیودمیلا ولیکوف، به مبلغ 30 هزار دلار است. دومین جفت جوان ولیکوف، پولینا کوستیوکویچ / دیمیتری یالین، در 19,75 هزار دلار متوقف شد و شاگردان پاول اسلیوسارنکو و والنتینا تیوکوا آپولیناریا پانفیلووا / دیمیتری رایلوف - به مبلغ 20,5 هزار دلار.

دوئت های رقص نوجوانان رقابت شایسته ای را برای زوج های ورزشی فراهم کردند: 25 هزار - برای دانش آموزان دنیس ساموخین و مارینا بوروویکووا، زوج الیزاوتا خدایبردیوا / نیکیتا نظروف. 21,25 - برای بخش های الکساندر سوینین و ایرینا ژوک، جفت سوفیا شوچنکو / ایگور ارمنکو؛ 16,5 – دوئت آرینا اوشاکووا/ماکسیم نکراسوف، آموزش دیده توسط الکسی گورشکوف و ماکسیم بولوتین.

تک‌نفره‌های نوجوانان کمتر از سوپرجونیورها درآمد داشتند: 11,5 هزار دلار از پیوتر گومنیک (مربیان ورونیکا دینکو، ولادیسلاو سزگانوف)، 8 هزار دلار از رومن ساووسین (مربیان الکسی چتوروخین، آناستازیا کازاکوا)، 4 هزار دلار از آرتور دانیلیان (مربیان النا سلیتسوکایا) مارینا بویانوا، .

همچنین می توانید به سوتلانا پانووا و دانش آموز تاتیانا مویزوا به Ksenia Sinitsyna به خاطر جایزه اول خود تبریک بگویید که جایگزین آلنا کوستورنایا در مسابقات جهانی نوجوانان شد و فصل را با 5 هزار دلار در حساب شخصی خود به پایان رساند.

جوایز المپیک

مربیان اسکیت نمایشی در روسیه جوایز خود را پس از بازی های المپیک دریافت می کنند. به طور سنتی، کادر مربیگری در تمام رشته های ورزشی معادل نصف پاداش دولتی ورزشکاری که مدال را کسب کرده بود، دریافت می کردند. این قانون در مورد خودروها و همچنین پرداخت های منطقه ای صدق نمی کرد.

پس از بازی‌های 2018 پیونگ چانگ، به مربیان پاداش دولتی معادل پاداش ورزشکاران پرداخت شد.

- 4 میلیون روبل برای "طلا"، 2,5 میلیون برای "نقره" و 1,7 میلیون برای "برنز". در همان زمان، وزارت ورزش فدراسیون روسیه حداکثر پرداخت را به مربیان محدود کرد - بیش از 8 میلیون روبل. فقط برای مربیان شخصی که حداقل در دو سال گذشته با ورزشکاران کار کرده اند استثنا قائل شد.

دولت مسکو همچنین پرداخت پاداش خود را به مربیانی که قهرمانان و مدال آوران بازی های المپیک زمستانی XXIII را آموزش می دادند، تعیین کرد. به متخصصان دو میلیون روبل برای "طلا"، 1,25 میلیون روبل برای "نقره" و 850 روبل برای "برنز" اهدا شد.

بنابراین، در اسکیت نمایشی در سال 2018، اتری توتبریدزه یک جایزه دولتی 11,5 میلیون روبلی و یک جایزه مسکو برای چهار مدال (یک طلا و سه نقره) شاگردانش آلینا زاگیتووا و اوگنیا مدودوا در مسابقات انفرادی و تیمی به دست آورد. 5,75 میلیون روبل. .

مربیان شرکت کنندگان در مسابقات تیمی والنتینا چبوتارووا (میخائیل کولیادا) - 3,57 میلیون روبل، الکساندر ژولین (اکاترینا بوبروا / دیمیتری سولوویوف) - 3,57 میلیون روبل، نینا موزر (اوگنیا تاراسووا / ولادیمیر موروزوف، ناتالیا زابیاکو / الکساندر انبرت 7,5) میلیون روبل

دستمزد

مربیان اسکیت می توانند در روسیه در مدارس ورزشی دولتی، شهری و خصوصی کار کنند. سازمان‌های تجاری درآمد متخصصان خود را تبلیغ نمی‌کنند، اما سازمان‌های بودجه باید شاخص‌های فعالیت‌های اقتصادی و مالی خود را افشا کنند.

دستمزد یک مربی مبتدی در حدود 5-15 هزار روبل در مناطق و 25-40 هزار روبل در مسکو و سن پترزبورگ در نوسان است. نرخ های بالاتر فقط در مناطق خاص آب و هوایی با در نظر گرفتن حق بیمه "شمال" قابل ارائه است.

مربیان با تجربه می توانند برای حقوقی از 20 تا 45 روبل درخواست دهند. تعرفه گذاری متخصصان بسته به میزان تولید ساعات آموزشی، تعداد دانش آموزان و تعداد گروه های مربی و همچنین دستاوردهای دانش آموزان انجام می شود.

همه مربیان حداقل هر چهار سال یک بار تحت گواهینامه قرار می گیرند و بسته به دستاوردهای دانش آموزان، دسته ها را دریافت می کنند - بالاترین، اول یا دوم. این دسته بر حقوق تأثیر می گذارد و افزایش ماهانه می تواند تا 50 درصد حقوق باشد.

مربیانی که قهرمانان المپیک، مدال آوران المپیک، برندگان و برندگان مسابقات قهرمانی جهان را آموزش داده اند نیز تا 150 درصد از حقوق خود پاداش دریافت می کنند. اما یک شرط باید رعایت شود - اسکیت باز باید قبل از دستیابی به این دستاورد حداقل یک سال با یک مربی تمرین کند و پس از نتایج نشان داده شده به تمرین ادامه دهد. بنابراین ، پس از جدایی اوگنیا مدودوا ، کل کادر مربیگری Tutberidze نمی توانند پاداش مقرر را برای چندین سال کار خود با این اسکیت باز دریافت کنند.

داده های رسمی از مرکز ورزش و آموزش "Sambo-70" Moskomsport، جایی که اتری توتبریدزه، سرگئی دوداکوف، دانیل گلیخنگاز، ولادیمیر کوتین، الکسی چتوروخین و سایر مربیان در آن کار می کنند: میانگین حقوق کارکنان آموزشی برای سال 2017 65 هزار و 830 روبل در هر بود. ماه اطلاعات مربوط به درآمدهای شخصی - اساسی و اضافی - محرمانه است. حقوق، سایر پرداخت ها و درصد کسر خدمات تجاری (به اصطلاح "اضافه ها") به صورت جداگانه مورد مذاکره قرار می گیرند.

روش محاسبه حقوق مربیان Moskomsport را می توانید در اینجا بیابید

جوایز و عناوین

به مربیانی که شاگردان آنها نتایج بالایی نشان می دهند جوایز و عناوین دولتی اعطا می شود. حكم ها و مدال ها به منزله قدرداني از شايستگي، افتخار و احترام و از جمله حمايت ها و منافع مادي است.

نشان شایستگی برای میهن برای حاملان نشان ها یک بار و ماهانه پرداخت می کند (حدود 12 روبل) از بودجه فدرال. این جایزه، سفارش های درجه II و IV، کار تامارا موسکوینا، الکسی میشین، نینا موزر، الکساندر ژولین، النا بویانوا، ناتالیا لینیچوک، اتری توتبریدزه و سایر مربیان را به رسمیت می شناسد.

پرداخت های ماهانه به طور قانونی برای همه افرادی که نشان دوستی دریافت می کنند، از جمله ایلیا اوربوخ، النا بویانوا، تامارا مسکوینا و دیگران ارائه می شود. علاوه بر پول نقد، دریافت کنندگان نشان پرچم قرمز کار النا چایکوفسایا، تامارا موسکوینا و تاتیانا تاراسووا از معافیت مالیات بر درآمد برخوردار هستند.

ماهانه 448 روبل به نینا موزر به عنوان فردی که مدال "برای کار شجاع" جمهوری تاتارستان اعطا می شود، اضافه می شود و تامارا موسکوینا و النا چایکوفسکایا به عنوان هنرمندان ارجمند فدراسیون روسیه به هر کدام 3,5 هزار روبل پرداخت می شود.

همچنین تامارا مسکوینا و الکسی میشین از کارگران ارجمند فرهنگ بدنی فدراسیون روسیه هستند که یک پاداش پولی ماهانه نیز به همراه دارد.

علاوه بر پرداخت نقدی، به عناوین اعطا شده و اعطا شده، مزایای مسکن و آب و برق (از 50 تا 100٪)، یارانه برای استفاده از تلفن ثابت، رادیو و آنتن جمعی، سفر رایگان با وسایل نقلیه عمومی، دریافت زمین برای ساخت مسکن انفرادی، خدمات پزشکی رایگان (از جمله دندانپزشکی)، دریافت تضمینی وضعیت "جانباز کار"، پرداخت اضافی به مستمری و غیره.

در میان جوایز مربیان اسکیت روسی، جوایز منحصر به فردی وجود دارد. بنابراین ، الکسی اورمانوف دارنده نشان "برای شجاعت شخصی" است که پس از المپیک 1994 به او اعطا شد و النا چایکوفسایا نشان دوک بزرگ لیتوانی گدیمیناس را دریافت کرد.

برای دستاوردهای برجسته دانش آموزان، مربیان عنوان "مربی افتخاری روسیه" (قبلا - "مربی افتخاری اتحاد جماهیر شوروی"، "مربی افتخاری RSFSR") اعطا می شود. 29 مربی افتخاری در مسکو مشغول به کار هستند، از جمله دو نفر در پیست اسکیت معروف "کریستال" - Eteri Tutberidze و Sergei Dudakov.

عنوان "مربی ارجمند" هنگام کار در مدارس ورزشی دولتی و شهری به معنای افزایش حقوق مربی از 30٪ به 150٪ حقوق (بسته به توانایی های منطقه و موسسه) است - این چیزی است که وزارت روسیه گفته است. ورزش توصیه می کند.

ادامه ...

بررسی