اسکیت نمایشی غیر متعارف. ترس ها، اعترافات و بازی های همجنس گرایان: LGBT در ورزش

چیزی که دوست ندارند در مورد آن صحبت کنند. 

داستان

در اتحاد جماهیر شوروی نه تنها جنسیت، بلکه اقلیت های جنسی نیز وجود داشت. تامارا مسکوینا موضوعاتی را که در مکالمات دوران جوانی او رخ می داد به یاد می آورد: "تربیت ما اینگونه بود - ما از این طرف زندگی نمی دانستیم. طراح رقص من، که مدت زیادی با او کار کردم، گاهی به یک رقصنده باله اشاره می کرد: «فاگوت». فکر کردم به معنای احمقانه است. یا چیزی شبیه به آن. به کسی "آبی" می گفتند - ما همچنین نفهمیدیم چه اتفاقی می افتد. فقط بعد از سالها خیلی زیاد آمد. در ابتدا این تکان دهنده است، اما به تدریج به آن عادت می کنید. آنها هیچ اهمیتی برای این موضوع قائل نشدند.»

با این حال، برای مدت طولانی شایعات همچنان فقط به صحبت باقی می ماند؛ خود ورزشکاران مشتاق نبودند آشکارا همجنس گرایی خود را بپذیرند. به عنوان یک قاعده، چنین اظهاراتی پس از پایان دوران حرفه ای ورزشکار انجام می شود تا تحت فشار اضافی هواداران و مطبوعات قرار نگیرد و همچنین خطر قراردادهای تبلیغاتی پرسود و دعوت به نمایش های یخی را نداشته باشد.

همیشه شایعات وجود داشت. الکسی میشین حتی یک بار اشاره کرد که در اسکیت بازی "یک لابی کامل آبی ظاهر شده است" که نه تنها اسکیت بازان، بلکه مربیان، داوران و سازمان دهندگان مسابقات را نیز متحد می کند. در مصاحبه ای در سال 2004 ، الکسی نیکولاویچ گفت: "در برخی تیم ها 90٪ از اسکیت بازان و مربیان همجنسگرا هستند. فقط من و ژنیا (پلیوشچنکو) خیلی قدیمی هستیم.» این سخنان پاسخی به سؤالات روزنامه نگاران آلمانی در مورد جهت گیری اوگنی پلشنکو بود، زمانی که در نمایش های نمایشی پس از مسابقات قهرمانی جهان در دورتموند، اسکیت باز روسی با لباسی متحول کننده رقصید و یخ را در دامن یک زن رها کرد.

نمونه غم انگیز جان کوری، قهرمان المپیک 1976، هنوز هم بسیاری را مجبور می کند که انگیزه های خود را مهار کنند و صریح نباشند. اسکیت باز بریتانیایی یک بار، حتی قبل از قهرمانی در المپیک اینسبروک، به یک روزنامه نگار آمریکایی گفت که از رابطه خود با مربی سوئیسی هاینز ویرتز اطلاعی ندارد. این روزنامه نگار قول داد که این اطلاعات هرگز چاپ نخواهد شد، اما پس از کسب مدال طلا، او وعده خود را زیر پا گذاشت و مطالبی پر شور منتشر کرد. در نتیجه، به جای شادی پیروزی، اسکیت باز سونامی خشم عمومی را دریافت کرد.

از بین ستاره های بزرگ اسکیت، اولین کسی که در سال 1996 تمایل جنسی خود را به طور علنی تأیید کرد، قهرمان ایالات متحده در اسکیت انفرادی و جفت مردان، رودی گالیندو، برنده مدال برنز مسابقات جهانی 1996 در اسکیت تک بود.

اعترافات گالیندو باعث شد تا برایان اورسر، برنده دو مدال نقره المپیک 1998 و 10، در سال 1984، 1988 سال پس از دوران حرفه ای خود، اعتراف کند.این متخصص کانادایی دلیل پنهان کاری خود را اینگونه توضیح داد که در درجه اول از شهرت خود می ترسد و هزینه های مالی: "اگر همه می دانستند که آیا من همجنس گرا هستم، بعید است که از من برای شرکت در نمایش های یخی دعوت شوم."

برایان بویتانو، رقیب اورسر، دو بار قهرمان جهان و برنده مدال طلای المپیک 1988، شناسایی را خیلی بیشتر به تأخیر انداخت. تاریخ انتشار او به سال 2013 برمی گردد و سپس بویتانو گفت: "من بسیاری از جنبه ها را با هم ترکیب می کنم: من یک پسر، یک برادر، یک عمو، یک دوست، یک ورزشکار، یک آشپز، یک نویسنده هستم. همجنس گرا بودن تنها بخشی از وجود من است."

برخلاف دو برایان، جانی ویر قهرمان سه بار ایالات متحده در سال 2011 به طور علنی ظاهر شد و برای دو فصل دیگر در سطح بالایی به رقابت ادامه داد.

پس از این اعترافات دیگری نیز صورت گرفت. در سال 2014، اریک ردفورد کانادایی، قهرمان دو دوره جهان و برنده طلای المپیک در رشته اسکیت زوجی، بیانیه ای را بیان کرد. بعداً او به اسکیت باز دیگری به نام لوئیس فنرو اسپانیایی پیشنهاد ازدواج داد. عکس هایی از مراسم عروسی و تصاویر دیگری از زندگی شاد این زوج در اینستاگرام منتشر شده است.

پس از سوچی 2014، در سال 2015، دارنده مدال برنز مسابقات تیمی، قهرمان ایالات متحده، آدام ریپون، نیز به تمام دنیا آمد: "این واقعیت که من همجنسگرا هستم ویژگی اصلی من نیست. چیزی که من را مشخص می کند همان چیزی است که مادرم همیشه به من آموخت: باید با همه با احترام رفتار کنی، باید سخت کار کنی و باید آدم خوبی باشی.»

آنها هیچ اظهار نظری نکردند، اما جمال عثمان قهرمان سوئیس در سال 2009 و رومن هاگناور مربی اسکیت زوج فرانسوی رسما ازدواج کردند. در میان شاگردان رومن، زوج‌های برجسته معاصر تسا ویرتو/اسکات مویر و گابریلا پاپاداکیس/گیوم سیزرون هستند.

شایعات و شبهات

برای مشکوک شدن به همجنسگرایی در اسکیت مجردی مردان، عموم و مطبوعات تبلوید نیازی به اعتراف ندارند - کافی است موسیقی را احساس کنید، تکنیک اسکیت خوب، رقص و هنرنمایی داشته باشید.

در زمان های مختلف، فرضیاتی در مورد قهرمان دو دوره جهان و دارنده مدال نقره المپیک 2006 استفان لامبیل، و در مورد قهرمان دو بار جهان و قهرمان هفت بار اروپا خاویر فرناندز مطرح شد.

با هر نسل جدید، شخصیت های اصلی تغییر می کنند. اکنون آنها جیسون براون دارنده مدال برنز 2014 سوچی و یوزورو هانیو قهرمان دو دوره المپیک هستند. در مورد سوء ظن ها به گیوم سیزرون فرانسوی که رقصنده ای در سطح "بیگانه" است و در کنار او حتی لامبیل و هانیو روی یخ مانند نوجوانان گوشه دار به نظر می رسند، چه می توان گفت.

گیوم در کودکی تصمیم گرفت که در اسکیت جفتی به سادگی جایگاهی نباشد که یک شریک گلدان را حمل کند و سبک اسکیت خود را ایجاد کند که غیر متعارف به نظر می رسد. در مورد زندگی شخصی سیزرون، مانند بسیاری از افراد مشهور، از عموم پنهان است.

LGBT و ورزش

اگر ورزشکارانی که در مسابقات سنتی شرکت می‌کنند ترجیح می‌دهند که تمایلات جنسی خود را تبلیغ نکنند، آن‌هایی که در بازی‌های همجنس‌گرایان و بازی‌های جهانی بازی می‌کنند چیزی را پنهان نمی‌کنند.

جامعه دگرباشان جنسی نمی توانست حوزه وسیعی از زندگی مانند ورزش را نادیده بگیرد و رویدادهای ورزشی خود را در مقیاس جهانی که به نام احترام متقابل، بردباری و برابری برگزار می شود، سازماندهی کرد. فهرست مسابقات شامل ورزش‌ها و رشته‌های سنتی و همچنین برنامه گسترده‌ای مانند پتانک، دربی غلتکی، شنای هماهنگ مردان، اجرای دوئت‌های همجنس‌گرا در رقص تالار و اسکیت است. افراد با هر گرایش جنسی و هر سطح از مهارت های ورزشی می توانند در مسابقه شرکت کنند.

بازی های همجنس گرایان از سال 1982 برگزار می شود و میزبانی آن در ایالات متحده، کانادا، هلند، استرالیا، آلمان و فرانسه بوده است. بازی های بعدی در سال 2022 در هنگ کنگ برگزار می شود. World Outgames از سال 2006 تا 2013 با میزبانی مسابقات کانادا، دانمارک و بلژیک برگزار شد.

تیم روسیه از سال 2002 شروع به شرکت در مسابقات LGBT کرد. یک قهرمان از روسیه در اسکیت بازی وجود دارد: در بازی های همجنس گرایان 2010، کنستانتین یابلوتسکی برنده طلا (رقص روی یخ) و نقره (اسکیت تک نفره) شد.

پس از این مدال ها، یابلوتسکی و افراد همفکر فدراسیون ورزش های دگرباشان جنسی را در روسیه سازماندهی کردند. همانطور که در وب سایت ذکر شده است، فدراسیون برای متحد کردن لزبین ها، همجنس گرایان، دوجنسه ها، تراجنسیتی ها (LGBT) و همه کسانی که ایده های سبک زندگی سالم، تربیت بدنی و ورزش را به اشتراک می گذارند، ایجاد شده است.

در سال 2014، با وجود مقاومت و امتناع های متعدد از اجاره زمین های ورزشی، فدراسیون بازی های رنگین کمان را در مسکو با برنامه ای شامل فوتبال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون، شنا، تنیس روی میز، تنیس، انواع رقص و اسکیت برگزار کرد.

این فدراسیون همچنین اجرای تیم های روسیه را در مسابقات بین المللی برگزار می کند و رویدادهای داخلی را برگزار می کند.

آخرین دستاوردهای تیم دگرباشان جنسی روسیه، پیروزی در مسابقات تیمی در بازی های اروپایی است که در تاریخ 11 تا 13 جولای 2019 در رم برگزار شد. روس ها 37 مدال از فرقه های مختلف را به دست آوردند که 26 مدال از آنها طلا بود و کمک اصلی به خزانه از سوی شناگران، ورزشکاران دو و میدانی، رقصندگان و تنیس بازان بود.

بنابراین، اگر نه در المپیک پکن، در بازی های همجنس گرایان 2022، از انفرادی مردان انتظار مدال های روسیه را داریم.

بررسی