سرمایه های ورزش های الکترونیکی ما بهترین شهرها را برای گیمرها پیدا کردیم، قسمت 2

شانگهای

من می خواهم قسمت دوم داستان در مورد کلانشهرهای سایبری را با شانگهای شروع کنم، که مدت هاست به مرکز اصلی چین مدرن تبدیل شده است. مقر شرکت های فناوری اطلاعات، توسعه گسترده فناوری های جدید، سرمایه جوانان چینی - جای تعجب نیست که ورزش الکترونیکی جایگاه خود را در شانگهای پیدا کرده است.

علیرغم اینکه امپراتوری آسمانی در بسیاری از ورزش ها موفق است، سرگرمی های رایانه ای نقش ویژه ای در زندگی ورزشی تمام چین ایفا می کند. هر تورنمنت بزرگی توسط میلیون ها نفر تماشا می شود که چندین برابر بیشتر از کل مخاطبان انگلیسی زبان است.

شانگهای است که بیشتر از سایر شهرهای چین میزبان مسابقات در سطح جهانی است. بنابراین، در سال 2016، استادیوم مرسدس بنز آرنا میزبان یک تورنمنت بزرگ در یکی از محبوب ترین رشته های سایبری - Dota 2 بود. سپس این رویداد با رسوایی هایی همراه بود، اما ظاهراً توسعه دهندگان Dota این عرصه را دوست داشتند - سال آینده ورزشگاه میزبان خواهد بود. مسابقات جهانی بین المللی

مرکز ورزشی وستوک با مسابقات قهرمانی جهان نیز آشنایی دارد. در سال 2016، نویسندگان League of Legends توجه خود را به آن جلب کردند و یک سال بعد Riot بازی های نیمه نهایی جام جهانی را به استادیوم واگذار کرد. فینال همچنین می توانست در شانگهای برگزار شود، اگر به خاطر شکوه و جلال میدان المپیک آشیانه پرنده نبود که برگزارکنندگان غربی را فریب داد.

در روزهای هفته، شانگهای نیز مملو از ورزش های الکترونیکی است. و گاهی نه چندان واضح؛ حتی ده‌ها باشگاه رایانه در مقایسه با مقر بهترین تیم‌های جهان که در گوشه‌های مختلف شانگهای پنهان شده‌اند، رنگ پریده‌اند. اینجاست که بهترین بازیکنان eSports در پادشاهی میانه برای مسابقات آماده می‌شوند و مسابقات مقدماتی را انجام می‌دهند - و ساکنان شهر متقاعد شده‌اند که تقریباً می‌توانند روح ورزش‌های الکترونیکی را در خیابان‌ها احساس کنند.

مسکو

اخیراً پایتخت روسیه نیز به مرکزی برای توسعه ورزش های الکترونیکی تبدیل شده است. لازم به ذکر است که مسکو همیشه سعی کرده است با کیف رقابت کند - حتی جام معروف ASUS به طور متناوب در یک شهر یا شهر دیگر برگزار می شد. اما پس از ظهور CyberArena و StarLadder که به سطح جهانی رسیدند، حفظ رقابت بسیار دشوار شد - رویدادهای اصلی، به هر نحوی، توسط پایتخت اوکراین میزبانی می شد.

همه چیز چند سال پیش تغییر کرد. سپس هلدینگ eSforce تصمیم گرفت سرمایه‌گذاری‌های علیشیر عثمانوف را از جمله برای ایجاد یک سری مسابقات EPICENTER هدایت کند. اکنون هر سال مسکو به طرفداران مسابقات قهرمانی فوق العاده در Dota 2 و CS:GO می دهد، که تقریباً هر بازیکنی می خواهد در آن شرکت کند - هتل های پنج ستاره، خدمات عالی، یک استادیوم کامل و یک برنامه نمایشی غنی مدت هاست که به ویژگی های EPICENTER تبدیل شده اند.

یکی دیگر از سرمایه‌گذاری‌های eSforce، باشگاه کامپیوتر Yota Arena بود که یکی از بزرگترین مکان‌های ورزش الکترونیکی در اروپا نامیده می‌شود. در دو سال گذشته، چندین مکان دیگر نیز ظاهر شده اند که استانداردهای اروپایی را نیز رعایت می کنند. علاوه بر این، تقریباً هر باشگاه برتر با برخی از تیم های روسی مرتبط است. اگر Virtus.pro گاهی اوقات در Yota Arena تمرین می کند، بازیکنان و طرفداران Vega Squadron اغلب CyberSpace را انتخاب می کنند.

توجه ویژه ای باید به تعداد زیادی از رویدادهای آفلاین که توسط فدراسیون مستقر ورزش های ورزشی در مسکو برگزار می شود معطوف شود. مسابقات آزاد برای لیگ های آماتور و دانشجویی به گیمرهای تازه کار اجازه می دهد تا اولین قدم را بردارند که بسیاری از آنها بعداً به سطح حرفه ای می رسند.

کاتوویچ

در اروپا، این شهر لهستانی را زادگاه Counter-Strike می نامند. اینجا جایی است که بهترین تیراندازان اوایل دهه 2010 زندگی می کنند، این جایی است که قدرتمندترین تیم های جهان ایجاد شدند. در ابتدای سال 2014، یکی از این تیم ها، AGAiN، توسط سازمان بزرگ روسی Virtus.pro امضا شد. دو ماه بعد بچه ها قهرمان جهان شدند.

علیرغم این واقعیت که از سال 2017 بازی "خرس ها" لهستانی کاهش یافته است ، در کاتوویتس آنها را به همان اندازه دوست دارند. PashaBiceps به طور کلی یک قهرمان ملی در نظر گرفته می شود - او نه تنها یک ورزشکار سایبری شایسته است، بلکه یک ورزشکار، یک مرد خانواده نمونه و فردی با روح باز است. همه اینجا با آن هدایت می شوند.

این شهر لهستانی به طور منظم میزبان رویدادهای در سطح جهانی است. ESL One Katowice، چالش اینتل، IEM پیچیده - هر مسابقات موفق به جمع آوری یک استادیوم کامل می شود. در ماه فوریه، کاتوویتس برای سومین بار میزبان Major، قهرمانی اصلی در جهان Counter-Strike خواهد بود.

با این حال، لهستانی ها هرگز روی یک بازی متمرکز نشدند - حتی در سال های "طلایی" CS، طرفداران ورزش های الکترونیکی از Katowice تماشای MaNa و Nerchio را در StarCraft II متوقف نکردند. اکنون Dota 2 به طور فعال در منطقه در حال توسعه است. تیم Kinguin و ESL One نمونه های خوبی از این موضوع بودند. علاوه بر این، چند هفته پیش، حامل 17 ساله میکال "نیشا" جانوفسکی به یکی از بهترین تیم های اروپا، Team Secret نقل مکان کرد.

کاتوویتس آماده حرکت بیشتر است - سال گذشته این شهر میزبان مسابقات منطقه ای جام جهانی OverWatch بود و اخیراً (عمدتاً به لطف همان ESL) به یک نقطه مرجع برای دوستداران سرگرمی های تلفن همراه تبدیل شده است.

بررسی