سرنوشت بزرگان: رکوردهای فردی اصلی NHL

PPS در مورد بهترین های شخصی لیگ ملی هاکی صحبت می کند.

با Fonbet یک شرط برد-برد قرار دهید!

لیگ ملی هاکی، مانند هر ورزش آمریکای شمالی، درگیر آمار است. در اینجا همه چیزهایی را می شمارند که قابل شمارش باشد، و حتی گاهی اوقات چیزهایی که قابل شمارش نیست. طبیعتاً موجود کمی بیش از صد سال قدمت دارد و تعداد زیادی دستاوردهای مختلف را جمع آوری کرده است. ProstoProSport در مورد رکوردهای شخصی اصلی بازیکنان زمین در قوی ترین لیگ هاکی جهان صحبت می کند.

اکثر مسابقات

سازمان بهداشت جهانی: گوردی هاو
چگونه: 1767
چه زمانی: 1946-1971؛ 1979-1980
برای چه کسی: دیترویت، هارتفورد
در پلی آف: کریس چلیوس (266)

تاریخچه NHL دارای رکوردهای متعددی است، اما شما باید از روی اجاق گاز شروع به رقص کنید - یعنی از تعداد مسابقات انجام شده. این نمادین است که مردی با نام مستعار آقای هاکی بیشترین بازی را در لیگ داشته است. درست است، در ابتدا گوردی هاو افسانه ای را آقای آرنج نامیدند - به دلیل سبک بازی مغرور و فوق العاده سخت او. جای تعجب است که در آن سال های بی رحمانه ای که او بازی می کرد، این مهاجم به توصیه مربی خود سبک خود را تغییر داد.

تامی ایوان که در دیترویت با او کار می کرد، زمانی که این بازیکن هاکی پنج فصل را در لیگ گذرانده بود و جام استنلی را برده بود، گفت که برای چنین استاد بزرگی مناسب نیست که مانند پانک روی یخ رفتار کند. هاو گوش داد و متعاقباً مانند یک جنتلمن بازی کرد، اگرچه او "هت تریک گوردی هو" (گل، پاس گل و مبارزه) را جاودانه کرد. او در طی پنج سال آینده سه جام استنلی دیگر را برد و زمانی که به رکورد 500 گل در فصل عادی رسید، آقای هاکی شد.

حرفه هاو الگوی طول عمر است. یا بهتر است بگوییم یک ایده آل دست نیافتنی. او در زمان آخرین بازی خود - تصورش ترسناک بود - 52 سال و 11 روز بود. او حتی با پسرانش هاکی بازی کرد و زمانی که در سال 1997 در مسابقه IHL برای دیترویت وایپرز روی یخ رفت، در شش دهه هاکی بازی کرد! برای مدت طولانی، این او بود که سازنده ترین بازیکن تاریخ باقی ماند و هنوز هم یکی از دو بازیکنی است که از مرز 800 گل گذشت. خوب، 1767 بازی در فصل عادی مانند یک نوار باورنکردنی به نظر می رسد.

اما در پلی آف، کریس چلیوس بیشتر بازی کرد، که در شیکاگو به یک سوپراستار تبدیل شد، اما موفقیت خود را تا حد زیادی مدیون همان دیترویت بود، جایی که از سال 1999 تا 2009 در آن بازی کرد و سه بار جام استنلی را به دست آورد. دوران حرفه ای این مدافع شبیه دوران مهاجم قبلی خود است: او آخرین بازی خود را در قوی ترین لیگ جهان در 48 سال و 2 روز انجام داد که دومین دستاورد تاریخ است و او نیز همان 25 فصل را با هاو پشت سر گذاشت.

بیشترین مسابقات متوالی

سازمان بهداشت جهانی: داگ جارویس
چگونه: 964
چه زمانی: 1976-1987
برای چه کسی: مونترال، واشنگتن، هافتفورد

در سنت ورزش آمریکا، ویژگی های مبارزه و رهبری همیشه مورد توجه بوده است و از جمله میل به رفتن به روی یخ به هر قیمتی است. از همین رو رکوردهای تمام دوران NHL نمی توان بدون ذکر مردان آهنین، بازیکنانی که بیشترین تعداد مسابقه را بدون مکث انجام دادند، معرفی کرد.

و رکورددار در اینجا مرکز معروف داگ جارویس است که در مجموع توسط تورنتو در رده 24 قرار گرفت، اما حتی یک مسابقه برای Maple Leafs انجام نداد و به مونترال مبادله شد. مطمئناً Maple Leafs بیش از یک بار از این تصمیم پشیمان شدند، زیرا جارویس خیلی سریع با اسطوره دیگری، باب گینی، که یکی از تیزبین ترین ها در لیگ به حساب می آمد، جفت شد. و در حالی که تورنتو رویای جام های استنلی را در سر می پروراند (آنها به این کار ادامه می دهند)، کانادایی ها با جارویس در ترکیب خود، آن ها را بردند.

جارویس در چهار فصل اول دوران حرفه‌ای خود جام برتر باشگاهی جهان را به دست آورد و در مجموع هفت سال را با کانادایی‌ها سپری کرد و هرگز یک بازی فصل عادی را از دست نداد. این سریال در واشنگتن ادامه یافت، جایی که او سه سال و نیم بازی کرد و جایزه بهترین مهاجم دفاعی لیگ را به دست آورد. در سال 1985، او به هارتفورد مبادله شد و تا اینکه در سومین فصل حضورش با Whalers بود که این سریال به پایان رسید.

جارویس 964 بازی متوالی انجام داد و رکورد قبلی و هم عصر خود گری آنگر را که در 911 بازی متوالی بازی کرد، شکست. نسل مدرن هم آدم آهنی خودش را دارد. البته این مدافع سنت لوئیز بلوز، جی بوومیستر است که در 737 بازی متوالی روی یخ ظاهر شد و رکوردی را برای نمایندگان نقش خود در لیگ ثبت کرد. و اگرچه این بازیکن هاکی 36 ساله به حرفه خود ادامه می دهد ، اما نمی تواند دستاورد خود را بهبود بخشد ، زیرا این رشته قبلاً قطع شده است.

بیشترین جام های استنلی

سازمان بهداشت جهانی: هنری ریچارد
چگونه: 11
چه زمانی: 1956-1974
برای چه کسی: "مونترال"

در مورد جام های استنلی و دارندگان رکورد در بین بازیکنان در این پارامتر، دستاوردی که اکنون توسط هنری ریچارد تعیین شده بعید است هرگز شکست بخورد. البته نمی توان قول داد، اما فقط می توان کارنامه برادر موریس ریچارد نه چندان معروف و همچنین عضو تالار مشاهیر هاکی را فقط از روی خرافات ابدی دانست.

ریچارد بخشی از نسل معروف سلسله مونترال بود که جام استنلی را یکی پس از دیگری برنده شدند. هنری 11 مورد از این موارد را در حرفه خود دارد. در کمال تعجب، هیچ کس دیگری به این رقم نرسیده است، اگرچه همه نزدیکترین تعقیب کنندگان او نیز نماینده کانادایی ها هستند. بدین ترتیب، ژان بلیو و ایوان کورنویر هر کدام ده جام استنلی را به دست آوردند، کلود پرووست XNUMX جام کسب کرده است و پس از آن ژاک لمر، موریس ریچارد، سرژ ساوارد (هر کدام XNUMX جام) و ژان گای تالبوت (هفت جام) آمده اند. و تنها رد کلی توانست با هشت جام خود به نوعی خود را در این شرکت فرو کند، زیرا او در تورنتو شروع به بردن آنها کرد، اما به مرور به دیترویت نقل مکان کرد و در آنجا ادامه داد.

خوب، در واقعیت های مدرن سقف حقوق، دقیقا با هدف اطمینان از چرخش مداوم رهبران و افراد خارجی در NHL، ایجاد یک سلسله واقعی به سادگی امکان پذیر نیست. حتی دیترویت در دهه 90 و شیکاگو و پیتسبورگ در دهه 2000 به معنای کامل کلمه اینطور نبودند. بنابراین آخرین سلسله‌های لیگ جزیره‌ای‌های نیمه اول دهه 80 و ادمونتون که در نیمه دوم جایگزین آنها شد، با گرتزکی، مارک مسیه و یاری کوری باقی خواهند ماند. اما در آنجا البته صحبتی از 11 جام استنلی نبود.

بیشترین گل

سازمان بهداشت جهانی: وین گرتسکی
چگونه: 894
چه زمانی: 1978-1999
برای چه کسی: ادمونتون، لس آنجلس، سنت لوئیس، رنجرز
در پلی آف: وین گرتزکی (122)

مهم نیست چه کسی آن را ساخته است رتبه بندی تمام دوران NHL، وین گرتزکی همچنان در رتبه اول خواهد بود. و اگرچه قبل از او بازیکنان برجسته هاکی زیادی وجود داشت، و پس از او اسطوره های واقعی بازی کردند، بازی می کنند و بازی خواهند کرد، بزرگ یک تأثیری مشابه آنچه مایکل جردن در بسکتبال نشان داد روی هاکی داشت. گرتزکی یک بازیکن هاکی واقعا منحصر به فرد بود - باهوش، ظریف، باهوش، فوق العاده سازنده در اوج خود و سالم. در واقع، از بسیاری جهات این سلامتی او بود که به او اجازه داد تا رکورد گلزنی را که تا همین اواخر ابدی تلقی می شد، ثبت کند.

یا بهتر است بگوییم، 894 گل منحصربه‌فرد که وین در فصل عادی به ثمر رساند، می‌توانست توسط ماریو لمیو پیشی بگیرد، اما مشکلات کمر خیلی چیزها را از سوپرماریو دور کرد. با این حال، گرتزکی برای رسیدن به مرز نیم هزار گل به کمترین بازی نیاز داشت - فقط 575 بازی. درست است، پس از 30 سال، عملکرد گرتزکی به طور قابل توجهی کاهش یافت، که نه تنها به دلیل پیری، بلکه به این دلیل است که او دیگر در ادمونتون تکرار نشدنی بازی نمی کرد.

در هر صورت، این رکورد گلزنی گرتزکی است که اکنون بیشتر از آن صحبت می شود. الکساندر اووچکین در همه چیز مقصر است. کاپیتان «واشنگتن» کاری را انجام می‌دهد که در گذشته‌ای نه چندان دور کاملاً غیرممکن به نظر می‌رسید: او به واقعیت فتح قله گرتزکی ایمان می‌آورد. تک تیرانداز روسی که تنها در باشگاه های 500 و 600 در کشور است، تاکنون 698 گل به ثمر رسانده است. اگر امروز نه، پس فردا یا پس فردا به باشگاه 700 می پیوندد و تنها هفت بازیکن در آنجا حضور دارند. تنها هاو (801)، یارومیر جاگر (766)، برت هال (741)، مارسل دیون (731)، فیل اسپوزیتو (718) و مایک گارتنر (708) از اوی جلوتر هستند.

در حال حاضر افسانه های پراکنده ای از جمله افسانه هایی که اخیراً از مارک مسیه، استیو یزرمن و ماریو لمیو عبور کرده اند، وجود دارد، اما نکته اصلی این است که با سرعت فعلی، شش یا حتی پنج فصل برای الکساندر برای سرنگونی گرتزکی از فصل اول کافی است. خط برترین تک تیراندازان تمام دوران اخیراً، نیکلاس بکستروم سوئدی، دیسپچر الکساندر، قراردادی شش ساله جدید با پایتخت امضا کرد؛ خود مهاجم 34 ساله روسی، که به نظر می‌رسد در طول سال‌ها تأثیر یک شراب قدیمی را به دست آورده، نیز به این دلیل است. قرارداد را تمدید کنید - او بهتر و بهتر می شود.

خوب، به عنوان یک امتیاز، ما احتمالا باید به یاد داشته باشیم، همانطور که بسیاری معتقدند، بهترین گل NHL تا کنون، اووچکین هنوز جوان در برابر کایوت ها گلزنی کرد که البته در آن زمان توسط ... گرتزکی مربیگری می کردند. شما می توانید به اندازه نگاه کردن به آتش سوزان به این شاهکار نگاه کنید. در واقع او همین است.

بیشترین امتیاز

سازمان بهداشت جهانی: وین گرتسکی
چگونه: 2857
چه زمانی: 1978-1999
برای چه کسی: ادمونتون، لس آنجلس، سنت لوئیس، رنجرز
در پلی آف: وین گرتزکی (382)

اگر رکورد تک تیرانداز گرتزکی هنوز توسط اووچکین قابل پیشی گرفتن باشد، پس هیچ کس نمی تواند وین بزرگ را در تاریخ NHL برای گل + پاس گل شکست دهد. مهم نیست که کانر مک‌دیوید یا نک‌وان‌های آینده چقدر تلاش می‌کنند، 2857 (894+1963) امتیاز به نوعی احمقانه است. گرتزکی در 20 سال تقریباً سه هزار امتیاز به دست آورد ، در حالی که جاگر که تقریباً 28 سال بازی کرد و نتیجه دوم را به دست آورد ، به دو هزار - 1927 (766 + 1155) نرسید. مقام سوم با 1887 (694+1193) امتیاز در اختیار مسیه است - مردی که تصویر رهبر رتبه را دارد. بهترین رهبران NHL تا کنون

در مورد بازیکنان فعلی هاکی، اولین بازیکن کهنه کار ریشو از سن خوزه، جو تورنتون است که به نظر می رسد نتوانسته است در دوران حرفه ای خود جام استنلی را کسب کند. او در بیش از 1621 بازی، 1502 (415+1087) امتیاز را در فصل عادی به دست آورد. از روس ها، اولین مورد، البته اووچکین است. اسکندر مقدونی 1268 امتیاز (698+570) در 1137 بازی دارد و در حال حاضر سی و هشتم است و کمی بالاتر از سیدنی کرازبی از پیتسبورگ است. از بین بازیکنان فعلی روسیه، اوگنی مالکین نیز در بین 38 بازیکن برتر قرار دارد و از جمله افرادی که دوران حرفه ای خود را به پایان رسانده اند می توان به سرگئی فدوروف، الکسی کووالف و الکساندر موگیلینی اشاره کرد. مطمئناً در صدر ما منتظر نیکیتا کوچروف خواهیم بود که نقطه عطف 500 بازی را رد و بدل کرده است و باید متأسف بود که آرتمی پانارین اجرای خود را در خارج از کشور کمی دیر آغاز کرد ، اگرچه هنوز زمان زیادی دارد.

اکثر پاس ها

سازمان بهداشت جهانی: وین گرتسکی
چگونه: 1963
چه زمانی: 1978-1999
برای چه کسی: ادمونتون، لس آنجلس، سنت لوئیس، رنجرز
در پلی آف: وین گرتزکی (260)

اعتراف کنید، تعجب نمی کنید: وین گرتزکی بیش از بهترین ها را دارد امتیاز NHL تمام وقت، نه تنها گلزن برتر لیگ، بلکه در تعداد پاس گل نیز شماره یک است. برای یک مهاجم مرکزی، آنها به طور کلی مهمتر از توپ های خودشان هستند، زیرا نه یک نفر، بلکه پنج نفر روی یخ تیم هستند، اما بازی همچنان به مهاجم مرکزی گره خورده است، و اگر او پاس های کمی دریافت کند، این دلیلی برای فکر کردن به سطح او است.

اما در رتبه دوم اینجا شخصی است که نام خانوادگی او هنوز نامگذاری نشده است. درست است، صرفاً به دلیل نیاز به غرق شدن در افکار، زیرا شریک افسانه ای ماریو لمیو در پیتسبورگ، ران فرانسیس، نیز بخشی از 10 گلزن NHL در تمام دوران، مقام پنجم پرافتخار را در آن کسب کرد. در مورد پاس گل ها، او 1249 تا از آنها را داد. سومین مسیه با 1193 پاس گل، اما در مجموع 12 بازیکن هاکی از جمله تورنتون از هزار نفر گذشت. برای مقایسه، مک دیوید، که اکنون بهترین بازیکن جهان و یک نابغه عمومی محسوب می شود، 23 پاس گل در 294 سالگی دارد - این مقدار زیادی است، اما راه رسیدن به عظمت هنوز راه درازی در پیش دارد.

بهترین امتیاز ابزار

سازمان بهداشت جهانی: لری رابینسون
چگونه: + 722
چه زمانی: 1972-1992
برای چه کسی: مونترال، لس آنجلس
در پلی آف: Jari Kurri (+101)

بی جهت نیست که لری رابینسون 193 سانتی متری به پرنده بزرگ ملقب شد. این فقط در مورد شاخص های آنتروپومتریک او نیست، بلکه به پرواز او نیز مربوط می شود. او که در سال 1972 در NHL ظاهر شد، درخشان‌ترین نشان خود را در لیگ به جای گذاشت و برای مثال رکورد بیشترین حضور متوالی در پلی آف - 20 را به نام خود ثبت کرد. جالب است که خود او هنگام نام بردن از پنج مدافع برتر NHL از شرکای خود سرژ ساوارد و گای لاپونت و همچنین بابی اور و ویاچسلاو فتیسوف نام برده است.

رابینسون شش بار با مونترال جام استنلی را برد، دو بار به عنوان بهترین مدافع لیگ انتخاب شد و حتی یک بار به عنوان MVP پلی آف انتخاب شد، اما میزان سودمندی او هنوز مشخص است. او در طول دوران حرفه ای خود 722+ جمع کرد که حتی با انتقال او به لس آنجلس در سه فصل گذشته نیز خراب نشد.

جالب است که در پلی‌آف، یکی از بزرگ‌ترین فنلاندی‌های تاریخ هاکی، جاری کوری است که پنج بار در ادمونتون بزرگ جام استنلی را به دست آورد و سپس دور تیم‌ها رفت و آمد کرد. با گرتزکی و مسیه بیش از یک بار . بنابراین ، فنلاندی توانست تنها کسی در لیگ شود که سودمندی آن در پلی آف از صد بیشتر شد - "+101".

اکثر اهداف بازی با قدرت

سازمان بهداشت جهانی: دیو آندریچوک
چگونه: 274
چه زمانی: 1982-2006
برای چه کسی: بوفالو، تورنتو، نیوجرسی، بوستون، کلرادو، خلیج تامپا
در پلی آف: برت هال (38)

اگر کسی مطالب مشابهی را مثلاً در یک سال جمع آوری کند، احتمالاً رهبر تاریخ لیگ در گل های زده شده در پاورپلی شخص دیگری خواهد بود، اما در حال حاضر رکورد 274 گل همچنان متعلق به مردی است که سه گل زده است. چند دهه، اما تنها چند سال قبل از بازنشستگی (در سال 2004 با تامپا) به دیو آندریچوک، تنها جام استنلی خود را برد.

یکی دیگر از تک تیراندازان افسانه ای، برت هال 265 گل به ثمر رساند و الکساندر اووچکین اکثریت 259 گل را به ثمر رساند. اگر این سوال با رکورد گرتزکی که کاپیتان واشنگتن به دنبال آن است هنوز بسیار باز است، اوی می تواند پس از اخراج حریفانش حتی در این فصل 16 گل از دفتر خود در دایره پرتاب سمت چپ به ثمر برساند. آن را با احتمال 99,9، XNUMX٪ انجام خواهد داد.

کوتاه ترین اهداف

سازمان بهداشت جهانی: وین گرتسکی
چگونه: 73
چه زمانی: 1978-1999
برای چه کسی: ادمونتون، لس آنجلس، سنت لوئیس، رنجرز
در پلی آف: مارک مسیه (14)

اما بعید است که کسی بتواند در اقلیت رکورد گلزنی وین گرتزکی را پشت سر بگذارد. بزرگ با 73 گل خود از همه جلوتر بود، زیرا برتری 10 گل نسبت به مسیه، اگر از این شاخص صحبت کنیم، حتی برای یک متخصص در چنین گل هایی می تواند حاصل سه تا پنج فصل کار باشد. در ادامه دو اسطوره دیگر قرار دارند: استیو یزرمن (50) و ماریو لمیو (49). بقیه خیلی دورند. در میان بازیکنان مدرن، مرجان گوسا کهنه کار بهترین است، اما او حتی به نیمه راه گرتزکی نرسید و 34 گل به ثمر رساند.

بیشترین گل در وقت اضافه

سازمان بهداشت جهانی: الکساندر اوچکین
چگونه: 23
چه زمانی: 2005 - تاکنون
برای چه کسی: "واشنگتن"
در پلی آف: جو ساکیچ (8)

در بازی پاور، مهاجم روس هنوز بهترین نشده است، اما از نظر گل در وقت اضافه Ovechkin در تاریخ NHL در حال حاضر یک رهبر این یک لمس کوچک دیگر است که نشان می‌دهد کاپیتان چقدر برای پایتخت‌ها اهمیت دارد، و اینکه او به دلایلی از خط راه راه استفاده می‌کند و هم‌تیمی‌هایش را با الگوبرداری به جلو می‌برد. جگر که در خط دوم قرار دارد 19 گل از این دست به ثمر رساند اما آمارش را بهتر نخواهد کرد.

چهار بازیکن هر کدام 16 گل در وقت اضافه دارند، اما دانیل سدین و پاتریک الیاس میله را بالا نمی برند، اما سیدنی کراسبی و ایلیا کوالچوک که اخیرا شانزدهمین گل خود را به ثمر رسانده اند، ممکن است این کار را انجام دهند.

بیشترین دقایق پنالتی:

سازمان بهداشت جهانی: تایگر ویلیامز
چگونه: 3971
چه زمانی: 1974-1988
برای چه کسی: تورنتو، ونکوور، دیترویت، لس آنجلس، هارتفورد
در پلی آف: دیل هانتر (729)

بازیکنان NHL در طول تاریخ لیگ هایی که دقایق پنالتی را در مقیاس صنعتی انباشته می کردند، اگر در شاخص های دیگر برجسته نمی شدند، ممکن بود چنین افسانه ای در نظر گرفته نمی شدند، اما اثری جدی بر جای گذاشتند. بنابراین در اینجا ما نمی‌توانیم دستاورد تایگر ویلیامز را دست کم بگیریم یا آن را تحسین کنیم، که نه تنها تقریباً سه روز در محوطه جریمه خدمت کرد، بلکه شش بار در دوران حرفه‌ای خود توانست بیش از 300 دقیقه در یک فصل ثبت کند. جالب‌تر این است که ویلیامز این کار را دو بار برای سه تیم انجام داد: تورنتو، ونکوور و لس‌آنجلس.

کاپیتان نمادین قبلی واشنگتن حدود 400 دقیقه کمتر گل زد و شاید ناموفق ترین مربی اووچکین در دوره خود - دیل هانتر. با این حال، مرکز قلدر دفاعی سرسخت خود را به عنوان مربی نیز پیدا کرد و امسال تیم جوانان کانادا را به طلای MFM رساند. خوب، بهترین نمونه از تغییر لیگ عدم ​​حضور بازیکنان فعال حتی در بین 100 بازیکن برتر از نظر جریمه است. ببر چیزی برای ترس ندارد.

بررسی